Fergus Kenedi: Nebo nije granica uz Canon Log
Nakon što je koristio Canon EOS 5D Mark IV za komercijalni TV projekat, filmadžija Fergus Kenedi pokušao je da otkrije koliko zaista ovaj fotoaparat može da pruži u kreativnom smislu. Fergus je ranije bio marinski biolog, a i dalje snima filmove o svetu prirode. Sve više vremena posvećuje fotografiji i video snimanju za razne klijente iz sfere televizije i oglašavanja, a naročito se usredsredio na korišćenje dronova radi dobijanja uzbudljivih snimaka iz vazduha.
Fergusov novi projekat je lične prirode, pa je imao slobodu da razvije svoje ideje. On i njegov brat Nik, koji je bio kamerman, želeli su da pomere granicu mogućnosti kako bi videli šta mogu da postignu. Fergus je shvatio da bi Canon Log nadogradnja za EOS 5D Mark IV donela veliku prednost usled zahtevnih uslova snimanja pomoću drona. Canon Log dodaje mogućnost beleženja većeg dinamičkog opsega sa senzora, što zatim može da se iskoristi prilikom doterivanja u post-produkciji radi postizanja određenog izgleda i uklapanja materijala sa različitih kamera. U pitanju je veoma snažna funkcija koja sada predstavlja standard za profesionalne kinematografe, a njeno prisustvo na EOS 5D Mark IV čini ga ozbiljnom alatkom za digitalno snimanje filmova.
„Prethodno sam koristio Canon XC10 za snimanje pomoću drona u 4K rezoluciji“, objašnjava Fergus. „Bilo je veoma dobro, u pitanju je fina, lagana kamera. Međutim, EOS 5D Mark IV takođe snima fotografije visoke rezolucije i može da iskoristi prednost odličnog i sveobuhvatnog izbora EF objektiva, pa pruža širi opseg načina upotrebe. Želeli smo da napravimo video koji prikazuje dinamične akcione sportove pomoću uklopljenih sekvenci, što je značilo da su nam potrebni najbolji kvalitet i fleksibilnost doterivanja u postprodukciji. Uz Canon Log, EOS 5D Mark IV može da pruži sve to.“
"EOS 5D Mark IV je veoma funkcionalna video kamera koja nudi 4K, a sada i Canon Log uz nadogradnju firmvera"
„EOS 5D Mark IV je veoma funkcionalna video kamera koja nudi 4K, a sada i Canon Log uz nadogradnju firmvera“, dodaje Fergus. „Mogli smo da koristimo C300 Mark II koja odgovara našim dronovima. Međutim, EOS 5D Mark IV je lakša, što nam je omogućilo da duže letimo.“
Preletanje prepreka
Fergus je naišao na priličan broj izazova sa ovim projektom. Za početak, uklapanje snimaka različitih aktivnosti sa raznih lokacija može da bude problematično. Ovo bi bilo dovoljno teško uz tako dinamičnu akciju, ali dodatno otežava to što su morali da upravljaju dronom u gustoj šumi.
Jedan od najvećih izazova javio se dok su snimali surfera sa zmajem u akciji. „Bio nam je to peti let,“ objašnjava Fergus. „Dron je bio na približno 5 m visine i oko 200 m udaljen iznad mora kada je izgubio napajanje, ali ne u potpunosti. Nije reagovao na komandu za podizanje i polako je potonuo u vodu, a nikada više ga nismo videli.” Fergus smatra da je otkazala jedna od ćelija u glavnoj bateriji. Srećom, imali su osiguranje, pa su uskoro mogli da nastave da lete. „Novi dron ima šest baterija, umesto jedne,“ dodaje Fergus. „Stoga, ako jedna otkaže, neće se srušiti!“
„Ovo snimanje je zahtevalo pažljivo usklađivanje aktivnosti tri osobe – operatera koji je upravljao dronom, kamermana i sportiste kojeg smo snimali,“ nastavlja Fergus. „Sve tri osobe su morale potpuno da usklade tajming, što je bilo nezgodno – na kraju smo svaki snimak morali da ponovimo oko 20 puta da bismo savršeno zabeležili akciju.“ Pouzdanost i fleksibilnost modela EOS 5D Mark IV pokazali su se neprocenjivim, što je Fergusu i njegovom timu pružilo sigurnost da će kamera prelepo zabeležiti svaki snimak koji ovaj trojac zamisli.
„Uslovi osvetljenja predstavljali su mnoštvo potencijalnih problema,“ dodaje Fergus. „Šuma je predstavljala mešavinu dubokih senki i veoma svetlih istaknutih delova. Ako je nebo prosečno svetlo, tlo je u senci, pa vam je potreban način da prodrete u senke bez preteranog naglašavanja istaknutih delova. Iznad mora postoji mnoštvo tačaka sa reflektujućim snažnim svetlom. Sve to ima prilično negativan uticaj na dinamički opseg, širinu i kodek na kameri, zato što određena ekspozicija može da bude dobra za svetle oblasti, ali ne i za senke, i obrnuto. Ako snimate fotografije, to možete da rešite tako što ćete koristiti RAW format. Međutim, kada snimate video, potrebno vam je što više širine kako bi dinamični snimci izgledali dobro u postprodukciji. Na ovom polju je Canon Log najviše doprineo modelu EOS 5D Mark IV, pošto pruža tu širinu.“
Doterivanje
EOS 5D Mark IV koji su Fergus i Nik postavili na dron bio je opremljen jednim objektivom, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, koji je pokrio sve njihove potrebe. „Video je sniman u 4K rezoluciji pri 30 kadrova u sekundi, sa brzinom zatvarača 1/50,“ dodaje Fergus. „Koristili smo razne otvore blende, u zavisnosti od ukupnog nivoa osvetljenja, uz dodavanje ND filtera na objektiv kada je osvetljenje bilo veoma intenzivno.“
„Uglavnom smo za snimanje koristili ISO 400, osim u situacijama sa slabim osvetljenjem, gde smo prelazili na ISO 3.200,“ objašnjava Fergus. „Uz Canon Log dobijate optimalnu širinu pri ISO 400, čak do 12 koraka. Međutim, funkcija koja dodatno olakšava korišćenje režima Canon Log je to što možete i da omogućite View Assist pregled kako biste stekli utisak o tome kako će materijal izgledati nakon doterivanja. Takođe smo mogli da šaljemo materijal pomoću HDMI izlaza na kameri na stabilizator, a zatim da ga bežično prebacujemo u 1080p na monitore na zemlji. Kada gledate neobrađeni Canon Log materijal, teško možete da procenite da li potiskujete senke ili previše naglašavate istaknute delove, pa je View Assist veoma koristan kako biste to izbegli, čak i ako se finalna verzija koju upotrebite malo razlikuje.“
"...EOS 5D Mark IV lako može da služi kao pomoćna kamera uz Canon Cinema EOS kamere."
Za Fergusa, veća video rezolucija koju pruža EOS 5D Mark IV predstavljala je osnovni razlog za kupovinu, ali je sve to sada poboljšano dolaskom režima Canon Log. „Klijenti sve više traže 4K“, objašnjava on. „Takođe dobijate dodatni prostor za isecanje u postprodukciji. Canon Log dodatno proširuje tu mogućnost. Možete da koristite slične referentne tabele (LUT) kao za C100 i C300. Te referentne tabele primenjuju unapred definisano doterivanje na materijal kada je potrebno da kombinujete materijal sa više kamera. U stvari, pokušali smo da koristimo iste referentne tabele kao za C300 i materijal se zaista dobro uklapa. EOS 5D Mark IV lako može da služi kao pomoćna kamera uz Canon Cinema EOS kamere.“
Za ovo snimanje, Fergus je konvertovao originalni M-JPEG materijal koji je snimio EOS 5D Mark IV u 4K rezoluciji u ProRes format pre nego što ga je uvezao u softver za uređivanje Adobe Premiere Pro kako bi dobio glatkiju reprodukciju. Originalna 4K datoteka snima se prilično izdašnom brzinom od 500 Mb/s, a ProRes smanjuje to na prihvatljiviju vrednost kako bi hardver i softver za uređivanje lako mogli da obrade materijal. „Praktično ništa ne gubite konvertovanjem u ProRes format visokog kvaliteta, zato što je originalni materijal tako dobar“, sa entuzijazmom kaže Fergus.
„Koristili smo Lumetri alatke za doterivanje u softveru Premiere Pro. Usled izuzetno promenljivih uslova osvetljenja, svaki snimak smo doterivali odvojeno, ali smo kao početnu tačku koristili referentnu tabelu sa širokim dinamičkim opsegom. Zatim smo doterivali krive, senke, istaknute delove, nijanse bele i zasićenje. Rad sa materijalom nije bio veoma zahtevan niti intenzivan. Nismo imali osećaj da je potrebno da vratimo nešto što je izgubljeno, niti smo išli na izuzetno stilizovan izgled. Sve je bilo više prirodno, pa smo bili usredsređeni na isticanje onoga što je najbolje na svakom snimku.“
Duga i korisna veza
Fergus planira ozbiljno da koristi poboljšane mogućnosti modela EOS 5D Mark IV za buduće projekte. „Za mene je to radni fotoaparat – koristim ga svakodnevno za fotografije, a sada i na dronu za fotografije i video. Imao sam sve varijante modela EOS 5D od originalne i uvek sam imao puno poverenje u njih, pošto su proputovali svet sa mnom. Ove nedelje kupujem podvodno kućište kako bih mogao da ponesem Mark IV sa sobom na ronjenje u Indoneziji kasnije ove godine. Uz kontraste svetla i senki koji su prisutni pod vodom, režim Canon Log će opet biti od neprocenjive vrednosti.“
FLOW – Fergus Kenedi
Sličan sadržaj
Proizvod
Dual Pixel RAW
Otkrijte kako da koristite Dual Pixel RAW za mikro podešavanje, pomeranje „bokeh“ efekta i ublažavanje pojave senki.
Priča
Canon Log u akciji
Otkrijte kako je Fergus Kenedi koristio režim Canon Log na modelu 5D Mark IV za snimanje pomoću drona.