ULIČNA FOTOGRAFIJA

Izazov za objektiv za uličnu fotografiju

Otkrijte kako se fotograf iz Glazgova Andres Meknil snašao u svom gradu sa samo jednim fotoaparatom, Canon EOS R8, i jednim objektivom, Canon RF 28mm F2.8 STM.
Svetlosni tragovi od automobila u rano veče na gradskoj ulici oivičenoj visokim zgradama, koje je snimio Andres Meknil pomoću objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM.

U uličnoj fotografiji može da se dogodi bilo šta. Neverovatni fotografski trenuci mogu da se pojave niotkuda i da podjednako brzo nestanu. To je najveći izazov za fotografa. Morate da budete spremni za sve i da imate opremu koja može da pruži rezultate.

Andres Meknil, koji živi u Glazgovu u Ujedinjenom Kraljevstvu, stekao je impresivan broj pratilaca na društvenim mrežama zbog jedinstvenog stila ulične fotografije koji kao polaznu tačku uzima ornamentalnu, istorijsku arhitekturu grada. „Uvek sam uživao u posmatranju ljudi“, kaže on, pa ne čudi [to ga je privukla ulica kada je ozbiljno počeo da se bavi fotografijom 2020. godine.

Andres ima običaj da hoda pločnicima dok ne pronađe odličan kadar i zatim čeka dok se ne pojavi prava osoba – završni, ali ključni element koji kompletira kompoziciju.

Kao i mnogi moderni ulični fotografi, Andres se ne drži klasične fiksne žižne daljine od 35 mm koja je bila omiljena u ranim danima žanra, već eksperimentiše kako bi pronašao šta najbolje odgovara temi. Obično nosi Canon EOS R5 ili EOS R6 i Canon adapter za montiranje EF-EOS R za EF objektive.

Da bi utvrdio da li je moguće replicirati njegov prepoznatljivi izgled sa minimalnom opremom, upario je fotoaparat punog formata bez ogledala EOS R8 sa samo jednim širokougaonim objektivom sa fiksnom žižnom daljinom – izuzetno kompaktnim Canon RF 28mm F2.8 STM. Ovde ćemo saznati da li je taj komplet dorastao izazovu.

Stapanje sa okruženjem

Ruka drži objektiv Canon RF 28mm F2.8 STM iznad torbe sa foto-opremom.

Lagani objektiv sa fiksnom žižnom daljinom Canon RF 28mm F2.8 STM ima svestranu žižnu daljinu i veliki maksimalni otvor blende, a Andres je otkrio da uparivanjem takvog kompaktnog objektiva sa fotoaparatom EOS R8 dobija više prilika da pokaže kreativnost.

Fotograf Andres Meknil čuči na popločanoj ulici prekrivenoj mahovinom da bi napravio snimak pomoću objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM.

Andres je uspeo da zabeleži slike koje bi inače možda propustio zato što bi subjekti možda uočili šta radi i ponašali se drugačije.

Najbolji objektivi za uličnu fotografiju su oni koji vam omogućavaju da budete okretni, tako da možete brzo da počnete da pratite brzu akciju, a ključna karakteristika objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM je njegov tanki, „pljosnati“ dizajn.

Uz težinu od samo 120 g, RF 28mm F2.8 STM je lagan u poređenju sa zum modelima ili bržim objektivima sa fiksnom žižnom daljinom, pa je idealan kada peške zujite po gradu kao što je Glazgov. „Neverovatno je mali“, kaže Andres. „Kada je uparen sa Canon EOS R8, jednostavno nisam mogao da verujem koliko je mali. Osećaj je kao da ste skoro nevidljivi.“

Za Andresa, koji je visok preko 180 cm, mogućnost da se stopi sa okruženjem predstavlja ogromnu prednost. „Možete da budete zaista blizu akcije i da svakako dobijete spontane snimke – bio sam manje uočljiv nego da sam hodao sa uobičajenom opremom.“

Šira perspektiva

Prometna ulica sa radnicima i turistima po sunčanom danu. Snimio je Andres Meknil pomoću objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM.

Snimanje pomoću objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM omogućava Andresu da se približi subjektima, ali i da prikaže šire okruženje. Snimljeno pomoću Canon EOS R8 sa objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/1.250 s, f/2,8 i ISO 100. © Andres McNeill

Figura uhvaćena na suncu između dve visoke zgrade baca dugačku senku na pločnik. Snimio je Andres Meknil pomoću objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM.

Može da bude obeshrabrujuće izaći na ulicu sa fotoaparatom, ali sa minimalnom opremom lakše ćete se uklopiti u okruženje. Snimljeno pomoću Canon EOS R8 sa objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/800 s, f/2,8 i ISO 100. © Andres McNeill

Andres se kretao po centru Glazgova tokom snimanja „zato što je to centar dešavanja“, kaže on. „Imate izuzetno raznovrstan skup ljudi, pa je to najbolje mesto za fotografisanje.“

Širokougaona žižna daljina od 28 mm predstavlja novo iskustvo za Andresa, koji je rado prihvatio priliku da smesti više arhitekture u kadar. „Mogao sam zaista da se približim ljudima zato što su dimenzije fotoaparata i objektiva toliko male, ali sam takođe mogao da zabeležim širinu zgrada“, objašnjava on.

Andres je snimio mnoštvo slika koje prikazuju ljude dok prelaze između arhitektonskih dragulja, u džepovima svetla, bacajući dugačke senke. „Takođe sam napravio neke duže ekspozicije, sa automobilima koji prolaze i kreiraju tragove“, dodaje on.

Veliki otvor blende za snimanje pri slabom osvetljenju

Osoba koja prolazi ispred pozorišta noću osvetljena je svetlom sa zgrade. Snimio je Andres Meknil pomoću objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM.

Najbolji savet koji je Andres dobio je da prestane da traži fotografije i da počne da traži priče. „Kadrirajte kao da snimate film“, predlaže on. Snimljeno pomoću Canon EOS R8 sa objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/100 s, f/2,8 i ISO 400. © Andres McNeill

Škotska nije poznata po sunčanom vremenu, pa je objektiv koji može dobro da se nosi sa tamnijim, tmurnijim vremenskim prilikama od presudnog značaja za Andresa.

„Moje omiljeno vreme za snimanje je „plavi sat“, neposredno nakon što sunce zađe, ali dovoljno kasno da izgleda kao noć“, kaže on. „Otvor blende od f/2,8 bio je savršen za te situacije. Nisam morao previše da povećavam ISO da bih dobio solidno eksponiranu fotografiju. Možete da se oslonite na malo manje brzine zatvarača pri f/2,8 kako biste dobili zaista oštru fotografiju.“

Za vizuelni izgled kojem teži, Andres crpi inspiraciju iz kinematografije, konkretno iz upečatljive plave-ljubičaste-tirkizne nijanse prisutne u kinematografiji filma „Mesečina“ iz 2016. godine, kao primer palete boja koju voli da postigne na svojim snimcima.

Osoba osvetljena prizemnim svetlima parkinga sa više spratova. Prozori od poda do plafona otkrivaju stepenice koje vode do vrha zgrade. Snimio je Andres Meknil pomoću objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM.

Andres često snima noću i traži urbane scene u kojima može da iskoristi raspoloživo svetlo za zanimljive kompozicije. Snimljeno pomoću Canon EOS R8 sa objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/100 s, f/2,8 i ISO 800. © Andres McNeill

Figura u silueti na kraju dugog prolaza prekrivenog grafitima. Snimio je Andres Meknil pomoću objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM.

Prema Andresu, postoje dve vrste uličnih fotografa – lovci i istraživači. Andres spada u drugu vrstu. „Obično čekam da se različiti likovi otkriju“, kaže on. Snimljeno pomoću Canon EOS R8 sa objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/160 s, f/2,8 i ISO 100. © Andres McNeill

Kada snima noću, Andres koristi dostupno svetlo iz kancelarijskih prozora i znakova za prodavnice brze hrane kako bi poboljšao fotografije. Po mraku, bio je posebno impresioniran efektom „boke“ (dubinska neizoštrenost pozadine), kojeg proizvodi Canon RF 28mm F2.8 STM.

„Što je veći broj krilaca blende, to je glatkiji „boke“, a njegov izgled je savršeniji i više kružnog oblika“, kaže on. „To je bilo važno pošto sam u pozadini imao ulična svetla i farove automobila. Prisustvo tog efekta „boke“, koji je veoma prijatan za oko, zaista je doprinelo fotografijama.“

Pored snimanja fotografija, Andres je takođe videograf. RF 28mm F2.8 STM je idealan objektiv za kreatore sadržaja koji rade sa pokretnim slikama, kao i za pravljenje filmova, pošto njegova korekcija variranja fokusa omogućava postojano kadriranje prilikom prebacivanja između žižnih tačaka.

Savršena opcija za uličnu fotografiju

Muškarac drži Canon fotoaparat sa montiranim Canon objektivom sa fiksnom žižnom daljinom na oku kako bi fotografisao.

„Kada počnete, razmišljate, „Oh, moram da promenim brzinu zatvarača“, kaže Andres. „Sada to dolazi prirodno. Više ni ne razmišljam o točkićima na fotoaparatu.“

Između dve visoke zgrade po sunčanom danu, osoba prekrivena senkama sedi na ivičnjaku i gleda u telefon. Snimio je Andres Meknil pomoću objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM.

Andres je uživao u eksperimentisanju sa elektronskim zatvaračem od 40 kadrova u sekundi na modelu Canon EOS R8, što mu je pružilo mnoštvo opcija prilikom uređivanja. „Jednostavno nisam mogao da verujem koliko kadrova mogu da zabeležim“, kaže on sa entuzijazmom. Snimljeno pomoću Canon EOS R8 sa objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/400 s, f/4 i ISO 100. © Andres McNeill

Andresu je ovo bio prvi put da koristi Canon EOS R8, a otkrio je da je u pitanju odličan fotoaparat za uličnu fotografiju. Posebno je cenio inteligentni automatski fokus, koji mu je omogućio da održi oštar fokus na subjektima. „Na trenutke skoro da sam imao osećaj da varam. Skoro kao da sam mu telepatski saopštavao šta da radi, i to se jednostavno materijalizovalo.“

Uspešna ulična fotografija obuhvata priču u kadru. Andres pamti jedan naročito upečatljiv primer ovoga – muškarac okupan svetlom pravi pauzu (gore desno). Zahvaljujući neupadljivoj opremi, Andres je uspeo da napravi snimak dok je muškarac uživao u trenutku mira, bez ometanja. Za subjekat je to verovatno bio samo još jedan običan dan, ali viđeno kroz Andresov objektiv pretvorilo se u nešto čarobno.

„Moj jedan savet za ulične fotografe je da izađu i urade više“, poziva Andres. „Mogao bih da navodim tehnike, ali je suština u obučavanju oka da vidi trenutke kakve tražite. To će vas učiniti boljim uličnim fotografom.“

Rachel Segal Hamilton

Srodni proizvodi

Srodni članci

  • ULIČNA FOTOGRAFIJA

    Saveti za uličnu fotografiju

    Ključni saveti za snimanje zadivljujućih uličnih fotografija sa fokusom na arhitekturu.

  • Fotografisanje arhitekture

    Saveti za fotografisanje arhitekture

    Uđite u svet fotografisanja arhitekture uz tehnike i uvide profesionalca.

  • ULIČNA FOTOGRAFIJA

    Saveti za ulične portrete

    Najbolji saveti za izvanredne ulične portrete od profesionalnog fotografa Džulijana Lava.

  • ULIČNA FOTOGRAFIJA

    Otkrijte apstraktnu uličnu fotografiju

    Stvarajte neverovatnu umetnost od svakodnevnice pomoću ovih jednostavnih tehnika za nadrealnu urbanu sliku.