Pjotr kaže da je snimanje fotografija sa svetlosnim tragom relativno jednostavno. „Potrebna vam je samo standardna oprema za fotografisanje, stativ i dobra lokacija“, kaže on. „Nije komplikovano snimati ovakve slike, a rezultat koji vidite na LCD ekranu je uvek fantastičan. Ponekad čak i ne morate da uređujete te slike jer izgledaju odlično iz fotoaparata.“ Snimljeno pomoću Canon EOS 5D Mark IV sa objektivom Canon EF 16-35mm f/2.8L USM (sada ga je nasledio Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM) pri 18 mm, 25 s, f/11 i ISO 1.000. © Pjotr Skšipjec
Turistički vodič danju, fotograf svetlosnih tragova noću, Pjotr Skšipjec koristi svoje znanje o prelepim lokacijama i tehnike duge ekspozicije kako bi kreirao zadivljujuće fotografije pejzaža u Sloveniji i šire. Stoga nije začuđujuće što je izabran za pobednika prvog izazova Redline Challenge kompanije Canon.
Fotografsko takmičenje koje za cilj ima unapređivanje veština fotografa amatera uz temu „svetlost u tami“. Tri Pjotrove slike ušle su u najuži izbor žirija, a njegov snimak atmosfere sa vijaduktom skrivenim u magli izabran je kao ukupni pobednik.
Pjotr je koristio dužu ekspoziciju kako bi oštro svetlo farova automobila u pokretu pretvorio u vijugave tragove u boji. Dugačka ekspozicija odnosi se na snimanje sa malim brzinama zatvarača, koje mogu da se kreću od nekoliko sekundi do nekoliko sati, a rezultuju zamućenjem objekata u pokretu. Za ovu tehniku nije potreban specijalizovani fotoaparat niti objektiv, a rezultati mogu da budu upečatljivi. Pored zamućivanja kretanja, dugačke ekspozicije dobre su za maksimalno povećavanje količine svetla koje ulazi u fotoaparat radi smanjivanja ISO osetljivosti, što poboljšava kvalitet slike.
Pjotr ovde ponovo posećuje lokacije svojih drugih snimaka i daje savete o tome kako da snimite slične fotografije sa svetlosnim tragovima.