Kako da snimate upečatljive grupne portrete

Četiri Canon ambasadora dele najbolje savete za snimanje svih vrsta grupnih portreta, od porodica i venčanja do sportskih timova.
Grupni portret neveste i deveruša dok poziraju pored višespratne svadbene torte.

Specijalne prilike, kao što su venčanja, sportski događaji i porodična slavlja, pružaju odlične prilike za snimanje grupnih portreta prijatelja i voljenih osoba u kojima može da se uživa godinama.

Međutim, pravljenje dobrog grupnog snimka predstavlja umetnost i nezgodno je. Kada imate posla sa nekoliko ljudi, potrebno je da brzo razmislite o tome gde da ih postavite i da jasno saopštite šta želite da rade. To znači da ste već morali da savladate osnove snimanja grupnih portreta.

Neki saveti su univerzalni. Bez obzira na vrstu grupnog snimka koji snimate, trebalo bi da budete sigurni da svako ima dobar izraz, da je snimak dobro kadriran i eksponiran, kao i da pozadina nije natrpana ili ometajuća.

Osvetljenje je takođe uvek važno. Na primer, ako snimate napolju po sunčanom danu, potražite prostor sa zaštitom od sunca iznad kako subjekti ne bi čkiljili dok gledaju prema fotoaparatu.

Korišćenje fotoaparata sa elektronskim tražilom, ko što je Canon EOS RP ili Canon EOS R6, omogućava vam da gledate grupne snimke dok ih snimate i da podešavate ekspoziciju, dok ekran sa promenljivim uglom omogućava snimanje iz različitih uglova iz kreativnih ili praktičnih razloga.

Kada fotografišete u zatvorenom prostoru pomoću prirodnog svetla, zaista pomaže da koristite brze objektive, kao što je Canon RF 50mm F1.8 STM. Ako fotografišete veliku grupu u relativno malom prostoru, možete da napravite dobar snimak pomoću ultraširokougaonog objektiva Canon RF 16mm F2.8 STM.

Ovde, četiri Canon ambasadora, svi veoma iskusni profesionalci na svojim poljima, pružaju osnovne savete za snimanje odličnih grupnih snimaka u bilo kojem scenariju.

1. Porodični grupni portreti

Crno-bela slika porodice na plaži. Otac je podigao dete visoko, a svo troje su siluete nasuprot suncu.

„Porodična šetnja ili trčanje ka vama mogu da dodaju dinamičnost grupnom snimku, a deca obično vole da trče unaokolo“, kaže porodični fotograf Helen Bartlet. „Ili pretvorite fotografisanje u igru da bi bilo zabavno!“ Snimljeno pomoću Canon EOS-1D X Mark II (sada ga je nasledio Canon EOS-1D X Mark III) sa objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 24 mm, 1/5.000 s, f/2,8 i ISO 200. © Helen Bartlett

Crno-beli grupni portret porodice koja pozira na otvorenom, gde roditelji čuče, a dvoje dece im se naslanja na ramena.

Na ovom snimku se roditelji nalaze niže u kadru od dece, što je tehnika kompozicije koja omogućava da sva lica budu u ravni. Snimljeno pomoću Canon EOS-1D X (sada ga je nasledio Canon EOS-1D X Mark III) sa objektivom Canon EF 50mm f/1.2L USM pri 1/100 s, f/5 i ISO 1.000. © Helen Bartlett

Snimanje grupa predstavlja deo svakodnevnog posla za Helen Bartlet, koja je jedan od najboljih porodičnih fotografa najboljih porodičnih fotografa u Ujedinjenom Kraljevstvu. „Za grupni snimak, tamo gde je moguće, dobro je rasporediti ljude u interesantnu kompoziciju, uz variranje visina i položaja da biste napravili balansiranu sliku“, kaže ona.

„Preporučujem da počnete da snimate pomoću tražila i da čekate dok se akcija razvija. Obično je snimak posle formalnog portreta najbolji, pošto se članovi porodice okrenu jedni prema drugima i ćaskaju i smeju se.“

Ako snimate u bašti ili parku, Helen preporučuje da grupišete subjekte oko objekata u okruženju. Na primer, oboreno stablo može da bude atraktivan rekvizit na koji mogu da se popnu mala deca.

„Ako snimate u zatvorenom, razmislite o svetlu i idealno okrenite porodicu tako da gleda prema prozoru kako bi im lica bila ravnomerno osvetljena“, nastavlja Helen. „Kada radite u malom prostoru i fotografišete malu decu, ako roditelji uzmu mališane, oni ne mogu da pobegnu, a postižete to da glave svima budu u istom nivou.

„Ako postavite porodicu na kauč, mala deca mogu da sede roditeljima u krilu. Kako rastu, decu možete da rasporedite po rukohvatima ili naslonu kauča kako biste kompoziciju učinili zanimljivijom.“

Na kraju, ako želite da koristite najnoviju tehnologiju za snimanje spontanih porodičnih fotografija na događajima kao što su dečije zabave ili porodična okupljanja Canon PowerShot PX predstavlja pravi izbor. U pitanju je pametni fotoaparat koji koristi tehnologiju za prepoznavanje slike i automatski kadrira slike, što vam omogućava da uživate u događaju.

2. Grupni portreti na venčanjima

Grupni portret tri žene u tradicionalnoj indijskoj odeći jarkih boja, sa kanom i brojnim narukvicama na rukama, dok stoje ispred cvetnog aranžmana.

Metod koji fotograf venčanja Sanjay Jogia koristi za izbegavanje večnog problema treptanja na fotografijama je da prvo zatraži od svih u grupi da zatvore oči. „Zatim kažem, „Brojaću od tri do jedan, a zatim otvorite oči.“ Napravim tri snimka sa razmakom od približno pola sekunde.“ Snimljeno pomoću Canon EOS-1D X Mark II sa objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 24 mm, 1/1.000 s, f/3,5 i ISO 320. © Sanjay Jogia

Velika porodična grupa u formalnoj odeći, u slabo osvetljenoj prostoriji sa zlatnom plafonskom rasvetom.

Sanjay ne koristi široke otvore blende na grupnim snimcima kako bi sprečio da ljudi budu van fokusa. „Obično igram na sigurno i ne idem ispod f/8 sa grupom, čak i ako je napolju i ako su raspoređeni u jednom redu, zato što dobijam više detalja u sceni iza“, objašnjava on. Snimljeno pomoću Canon EOS 5DS R sa objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 44 mm, 1/200 s, f/8 i ISO 200. © Sanjay Jogia

Sanjay Jogia fotografiše venčanja od 2008, a specijalizovao se za indijska venčanja i turistička venčanja na lokacijama čirom sveta. Iako će većinu venčanja fotografisati profesionalac, ima savete za svakoga ko želi da pravi sopstvene grupne snimke.

„Da biste izbegli situacije osvetljenja sa visokim kontrastom, preporučujem da grupe postavite u hlad na otvorenom, na primer, ispod velikog drveta ili u senku zgrade kada postoji lepa pozadina“, kaže Sanjay. „Ne želite da ljudi budu baš uz zid – želite da se određeno razdvajanje između subjekta i pozadine, tako da fokus bude na ljudima.“

Sanjay kadrira grupe tako da kadar bude uglavnom ispunjen ljudima, uz malo slobodnog prostora oko njih i izbegavanje bilo kakvih ometajućih faktora u pozadini. Ako su mlada i mladoženja na slici, on ih stavlja u centar.

„Obično postavim mladu i mladoženju i samo menjam ljude oko njih“, kaže on. „Ako je grupa stoji, pokušaću da ih stavim u jedan red kako bih imao jednak broj ljudi sa obe strane, svi okrenuti ka mladoj i mladoženji i zbijeni kako bi se maksimalno smanjio prostor koji grupa zauzima.“

3. Portreti sportskih timova

Grupni portret australijskog kriket tima u žutim i zelenim dresovima.

„Razmislite o svetlu“, kaže glavni sportski fotograf Mark Aspland. „Obično previše brzo snimamo timske fotografije, ali ako samo zastanemo da vidimo gde je najbolje svetlo, rezultati će biti mnogo bolji. Uvek više volim pozadinsko svetlo nego direktnu sunčevu svetlost za ujednačeno osvetljenje.“ © Marc Aspland

Mark Aspland je glavni sportski fotograf za novine The Times. Iako veći deo njegovog posla čini snimanje akcije, on takođe pravi grupne snimke. „Ujednačena, uredna i precizna timska grupna slika uvek je bolja od nasumične grupne slike“, kaže on.

Na primer, ako fotografišete fudbalski tim, Mark savetuje da ih postavite u dva reda, tako da oni u zadnjem redu stoje, a oni u prednjem redu kleče, sa jednom rukom na kolenu ili prekrštenim rukama. Kapiten bi trebalo da bude u sredini zadnjeg reda, a menadžer bi trebalo da stoji pored grupe. Preporučuje se i nizak ugao kamere, skoro potpuno poravnat sa glavama ljudi u prvom redu.

Širokougaoni do srednji telefoto zum objektiv, kao što je Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STMsnimiće ceo tim, uz pružanje fleksibilnosti za kompoziciju. „Timska grupa treba da se skoro tačno uklopi u dimenzije DSLR tražila“, nastavlja Mark. „Nije vam potrebna izuzetno velika brzina zatvarača, ali je dubina polja važna kako bi se garantovalo da će prednji i zadnji red biti u fokusu. Otvor blende f/5,6 ili f/8 daje dobru definiciju.“

Ako nešto odvraća pažnju grupi, postarajte se da privučete pažnju vikanjem ili mahanjem, tako da gledaju direktno u vas. Mark dodaje: „Takođe morate da se uverite da neki od njih ne stavljaju „zečje uši“ iza glave igrača pored!“

4. Grupni modni portreti

Crno-beli grupni portret tri mlade žene koje sede na haubi automobila ispred slikovitog jezera.

Ovaj snimak modnog fotografa Džuli Pajk prikazuje norvešku pop zvezdu Auroru (u sredini) i njene dve sestre. „Namenski sam pitala da li možemo da se nađemo u tamo gde su odrasle, pošto je to mesto na kojem će se osećati ugodno“, kaže ona. Snimljeno pomoću Canon EOS 5D Mark III (sada ga je nasledio Canon EOS 5D Mark IV) sa objektivom Canon EF 24-105mm f/4L IS USM (sada ga je nasledio Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM) pri 105 mm, 1/400 s, f/9 i ISO 500. © Julie Pike

Tri mlade žene u letnjoj odeći šetaju kroz šumu dok sunce sija kroz drveće. Jedna od žena drži podignute ruke.

Džuli kaže da je važno da zaista obratite pažnju na subjekte kako biste dobili upečatljive slike. „Budite svesniji toga kako se kreću i ponašaju“, kaže ona. „Pokušajte da se zaista povežete sa njima umesto da samo budete iza fotoaparata, pošto će to dovesti do raskoraka između vas i ljudi koje fotografišete.“ Snimljeno pomoću Canon EOS 5D Mark III sa objektivom Canon EF 24-105mm f/4L IS USM pri 24 mm, 1/200 s, f/7,1 i ISO 320. © Julie Pike

Džuli Pajk je modni fotograf iz Osla u Norveškoj, a svoje sanjive, spontane slike snima za velike brendove i časopise. Ako želite da fotografišete malu grupu na modnom snimanju ili snimanju za način života, savetuje da izaberete lokaciju kao što je bašta ili kuća, gde se svi osećaju ugodno. Takođe preporučuje korišćenje samo jednog zum objektiva kako ne biste trošili vreme na menjanje objektiva.

„Na početku snimanja prošetajte sa grupom da biste se malo opustili“, kaže ona. „Uvek počnem tako što razgovaram sa ljudima. Radije bih sa njima razgovarala 15 minuta i snimala pet minuta nego obrnuto. Neka fotoaparat uvek bude spreman. Zatim, kada su svi opušteni, počnite da pravite snimke.“

Na primer, ako fotografišete tri modela i želite da svi budu oštro fokusirani, Džuli savetuje da snimate pri f/8 ili f/11, uz brzinu zatvarača od najmanje 1/250 s ako se modeli kreću. Kada snimate pri slabijem osvetljenju, fotoaparati kao što je Canon EOS RP ili Canon EOS R6 omogućavaju korišćenje viših ISO postavki bez potrebe za blicem. „Fotoaparati su sada toliko dobri da možete da izaberete baš visoku ISO osetljivost, uz odlične rezultate“, kaže ona.

Za Džulin stil modne fotografije, ona saopštava subjektima da zamisle da ih snimaju i da se kreću, a ne da čekaju sledeći snimak. „Ne bi trebalo da stalno gledaju u fotoaparat“, kaže ona. „Radije ću ih zamoliti da pogledaju mene kada to želim. Želim da zaborave na fotoaparat.“

Na sledećem događaju sa porodicom ili prijateljima postarajte se da okupite sve kako biste napravili jasan i upečatljiv grupni portret.

Napisao Dejvid Klark

Slični proizvodi

Srodni članci

Najbolji saveti za odlične fotografije zabava

Snimajte neverovatne fotografije zabava pomoću ovih jednostavnih saveta i tehnika.

Kako da zabeležite savršene nijanse kože na portretima

Savladajte nezgodnu umetnost beleženja prirodnih nijansi kože uz profesionalnog modnog fotografa Džejd Kešiu Gordon.

Saveti za portretnu fotografiju

Poboljšajte svoje portrete pomoću ovih vrhunskih saveta i tehnika.

Snimite bolje novogodišnje fotografije nego prošle godine

Fotograf Lena Petrova govori o tome kako da poboljšate praznične fotografije.