Specijalne prilike, kao što su venčanja, sportski događaji i porodična slavlja, pružaju odlične prilike za snimanje grupnih portreta prijatelja i voljenih osoba u kojima može da se uživa godinama.
Međutim, pravljenje dobrog grupnog snimka predstavlja umetnost i nezgodno je. Kada imate posla sa nekoliko ljudi, potrebno je da brzo razmislite o tome gde da ih postavite i da jasno saopštite šta želite da rade. To znači da ste već morali da savladate osnove snimanja grupnih portreta.
Neki saveti su univerzalni. Bez obzira na vrstu grupnog snimka koji snimate, trebalo bi da budete sigurni da svako ima dobar izraz, da je snimak dobro kadriran i eksponiran, kao i da pozadina nije natrpana ili ometajuća.
Osvetljenje je takođe uvek važno. Na primer, ako snimate napolju po sunčanom danu, potražite prostor sa zaštitom od sunca iznad kako subjekti ne bi čkiljili dok gledaju prema fotoaparatu.
Korišćenje fotoaparata sa elektronskim tražilom, ko što je Canon EOS RP ili Canon EOS R6, omogućava vam da gledate grupne snimke dok ih snimate i da podešavate ekspoziciju, dok ekran sa promenljivim uglom omogućava snimanje iz različitih uglova iz kreativnih ili praktičnih razloga.
Kada fotografišete u zatvorenom prostoru pomoću prirodnog svetla, zaista pomaže da koristite brze objektive, kao što je Canon RF 50mm F1.8 STM. Ako fotografišete veliku grupu u relativno malom prostoru, možete da napravite dobar snimak pomoću ultraširokougaonog objektiva Canon RF 16mm F2.8 STM.
Ovde, četiri Canon ambasadora, svi veoma iskusni profesionalci na svojim poljima, pružaju osnovne savete za snimanje odličnih grupnih snimaka u bilo kojem scenariju.
PORTRETNA FOTOGRAFIJA
Kako da snimate upečatljive grupne portrete
1. Porodični grupni portreti
Snimanje grupa predstavlja deo svakodnevnog posla za Helen Bartlet, koja je jedan od najboljih porodičnih fotografa najboljih porodičnih fotografa u Ujedinjenom Kraljevstvu. „Za grupni snimak, tamo gde je moguće, dobro je rasporediti ljude u interesantnu kompoziciju, uz variranje visina i položaja da biste napravili balansiranu sliku“, kaže ona.
„Preporučujem da počnete da snimate pomoću tražila i da čekate dok se akcija razvija. Obično je snimak posle formalnog portreta najbolji, pošto se članovi porodice okrenu jedni prema drugima i ćaskaju i smeju se.“
Ako snimate u bašti ili parku, Helen preporučuje da grupišete subjekte oko objekata u okruženju. Na primer, oboreno stablo može da bude atraktivan rekvizit na koji mogu da se popnu mala deca.
„Ako snimate u zatvorenom, razmislite o svetlu i idealno okrenite porodicu tako da gleda prema prozoru kako bi im lica bila ravnomerno osvetljena“, nastavlja Helen. „Kada radite u malom prostoru i fotografišete malu decu, ako roditelji uzmu mališane, oni ne mogu da pobegnu, a postižete to da glave svima budu u istom nivou.
„Ako postavite porodicu na kauč, mala deca mogu da sede roditeljima u krilu. Kako rastu, decu možete da rasporedite po rukohvatima ili naslonu kauča kako biste kompoziciju učinili zanimljivijom.“
Na kraju, ako želite da koristite najnoviju tehnologiju za snimanje spontanih porodičnih fotografija na događajima kao što su dečije zabave ili porodična okupljanja Canon PowerShot PX predstavlja pravi izbor. U pitanju je pametni fotoaparat koji koristi tehnologiju za prepoznavanje slike i automatski kadrira slike, što vam omogućava da uživate u događaju.
2. Grupni portreti na venčanjima
Sanjay Jogia fotografiše venčanja od 2008, a specijalizovao se za indijska venčanja i turistička venčanja na lokacijama čirom sveta. Iako će većinu venčanja fotografisati profesionalac, ima savete za svakoga ko želi da pravi sopstvene grupne snimke.
„Da biste izbegli situacije osvetljenja sa visokim kontrastom, preporučujem da grupe postavite u hlad na otvorenom, na primer, ispod velikog drveta ili u senku zgrade kada postoji lepa pozadina“, kaže Sanjay. „Ne želite da ljudi budu baš uz zid – želite da se određeno razdvajanje između subjekta i pozadine, tako da fokus bude na ljudima.“
Sanjay kadrira grupe tako da kadar bude uglavnom ispunjen ljudima, uz malo slobodnog prostora oko njih i izbegavanje bilo kakvih ometajućih faktora u pozadini. Ako su mlada i mladoženja na slici, on ih stavlja u centar.
„Obično postavim mladu i mladoženju i samo menjam ljude oko njih“, kaže on. „Ako je grupa stoji, pokušaću da ih stavim u jedan red kako bih imao jednak broj ljudi sa obe strane, svi okrenuti ka mladoj i mladoženji i zbijeni kako bi se maksimalno smanjio prostor koji grupa zauzima.“
3. Portreti sportskih timova
Mark Aspland je glavni sportski fotograf za novine The Times. Iako veći deo njegovog posla čini snimanje akcije, on takođe pravi grupne snimke. „Ujednačena, uredna i precizna timska grupna slika uvek je bolja od nasumične grupne slike“, kaže on.
Na primer, ako fotografišete fudbalski tim, Mark savetuje da ih postavite u dva reda, tako da oni u zadnjem redu stoje, a oni u prednjem redu kleče, sa jednom rukom na kolenu ili prekrštenim rukama. Kapiten bi trebalo da bude u sredini zadnjeg reda, a menadžer bi trebalo da stoji pored grupe. Preporučuje se i nizak ugao kamere, skoro potpuno poravnat sa glavama ljudi u prvom redu.
Širokougaoni do srednji telefoto zum objektiv, kao što je Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STMsnimiće ceo tim, uz pružanje fleksibilnosti za kompoziciju. „Timska grupa treba da se skoro tačno uklopi u dimenzije DSLR tražila“, nastavlja Mark. „Nije vam potrebna izuzetno velika brzina zatvarača, ali je dubina polja važna kako bi se garantovalo da će prednji i zadnji red biti u fokusu. Otvor blende f/5,6 ili f/8 daje dobru definiciju.“
Ako nešto odvraća pažnju grupi, postarajte se da privučete pažnju vikanjem ili mahanjem, tako da gledaju direktno u vas. Mark dodaje: „Takođe morate da se uverite da neki od njih ne stavljaju „zečje uši“ iza glave igrača pored!“
4. Grupni modni portreti
Džuli Pajk je modni fotograf iz Osla u Norveškoj, a svoje sanjive, spontane slike snima za velike brendove i časopise. Ako želite da fotografišete malu grupu na modnom snimanju ili snimanju za način života, savetuje da izaberete lokaciju kao što je bašta ili kuća, gde se svi osećaju ugodno. Takođe preporučuje korišćenje samo jednog zum objektiva kako ne biste trošili vreme na menjanje objektiva.
„Na početku snimanja prošetajte sa grupom da biste se malo opustili“, kaže ona. „Uvek počnem tako što razgovaram sa ljudima. Radije bih sa njima razgovarala 15 minuta i snimala pet minuta nego obrnuto. Neka fotoaparat uvek bude spreman. Zatim, kada su svi opušteni, počnite da pravite snimke.“
Na primer, ako fotografišete tri modela i želite da svi budu oštro fokusirani, Džuli savetuje da snimate pri f/8 ili f/11, uz brzinu zatvarača od najmanje 1/250 s ako se modeli kreću. Kada snimate pri slabijem osvetljenju, fotoaparati kao što je Canon EOS RP ili Canon EOS R6 omogućavaju korišćenje viših ISO postavki bez potrebe za blicem. „Fotoaparati su sada toliko dobri da možete da izaberete baš visoku ISO osetljivost, uz odlične rezultate“, kaže ona.
Za Džulin stil modne fotografije, ona saopštava subjektima da zamisle da ih snimaju i da se kreću, a ne da čekaju sledeći snimak. „Ne bi trebalo da stalno gledaju u fotoaparat“, kaže ona. „Radije ću ih zamoliti da pogledaju mene kada to želim. Želim da zaborave na fotoaparat.“
Na sledećem događaju sa porodicom ili prijateljima postarajte se da okupite sve kako biste napravili jasan i upečatljiv grupni portret.
Napisao Dejvid Klark
Slični proizvodi
-
Fotoaparati bez ogledala
EOS R8
Pređite na fotografiju i video u punom formatu i realizujte svoje kreativne ambicije. -
RF objektivi
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
35mm f/1.8 MACRO sa velikim otvorom blende za širokougaonu perspektivu, fokusiranje izbliza i hibridnu stabilizaciju slike. -
Širokougaoni objektiv sa fiksnom žižnom daljinom
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Kompaktan i lagan objektiv od 24 mm sa fiksnom žižnom daljinom idealan je za fotografisanje pejzaža, vlogovanje i enterijere – kao i za odlične makro slike. -
Fotoaparati bez ogledala
EOS RP
Mali, lagani i intuitivni fotoaparat punog formata bez ogledala, dizajniran za putovanja i svakodnevno fotografisanje. -
Fotoaparati bez ogledala
EOS R6
Šta god da snimate i kako god da snimate, EOS R6 vam omogućava da pokažete kreativnost na načine za koje niste verovali da su mogući. -
Standardni objektivi
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktni, tihi i lagani RF objektiv sa fiksnom žižnom daljinom od 50 mm i širokim otvorom blende f/1,8, savršen za realizovanje vaše kreativne vizije. -
Širokougaoni objektiv
RF 16mm F2.8 STM
Kompaktan i pristupačan ultraširokougaoni objektiv od 16 mm punog formata za seriju EOS R, dizajniran za vlogere i kreativne kreatore sadržaja. -
Kompaktni digitalni
PowerShot PX
Beležite najvažnije trenutke iz života pomoću ovog pametnog fotoaparata koji prepoznaje lica i povezuje se sa pametnim uređajem.