Fotografisanje položenih kompozicija predstavlja kreativan način za isticanje raznih subjekata i proizvoda – od šminke i nakita do hrane i obaveštenja o prinovi. Blogeri i kreatori sadržaja na društvenim mrežama pružaju bogat izvor inspiracije za ovu vrstu fotografija, ali gde da počnete ako želite samo da dizajnirate i kreirate položene kompozicije i kako da budete sigurni da će se vaši snimci odozgo istaći na društvenim mrežama?
Zadržite stvari jednostavnim, predlaže komercijalni fotograf proizvoda i životnog stila Kris Prisli, koji živi od snimanja položenih kompozicija u sklopu svog dnevnog posla, a ima 54.000 pratilaca na Instagram-u i više od milion pratilaca na TikTok-u. „Manje je zaista više kada se radi o rekvizitima na fotografiji položene kompozicije, a ometajuća pozadina može da upropasti sliku.“
Dobra vest je da svi mogu da fotografišu položene kompozicije. Ne treba vam specijalna oprema – standardni objektiv koji se dobija sa fotoaparatom ili čak kompaktni fotoaparat predstavlja sve što vam je potrebno da isprobate ovu fascinantnu tehniku. U stvari, sve počinje sa olovkom i papirom, kako Kris objašnjava u prvom od šest saveta u nastavku.
KREATIVNO FOTOGRAFISANJE
Pogled odozgo: šest saveta za snimanje upečatljivih položenih kompozicija
1. Planirajte kompoziciju
Kris počinje crtanjem rasporeda na listu papira kako bi lakše osmislio kompoziciju, zato što, kaže on, može biti prilično nezgodno da počnete od nule kada već postavite fotoaparat.
„Kada skiciram položenu kompoziciju, fokusiram se na to da budem siguran da je glavni objekat postavljen u položaj koji će učiniti da se istakne“, objašnjava on. „Pozadina i svi prateći rekviziti treba da upotpunjuju subjekat, bilo da je to estetski, po funkcionalnosti ili kroz životni stil ciljne publike.“
Mogućnost određivanja kada slika položene kompozicije postaje pretrpana i ometajuća dolazi putem proba i grešaka, dodaje Kris. On predlaže da sve postavljate u skladu sa glavnim objektom i pozadinom koju ste izabrali. „Volim da koristim pravilo trećina i da sliku podelim na devet polja. Zatim se uverim da svaki rekvizit ili element dizajna ima sopstveno polje.“
2. Stvaranje kolekcije rekvizita
Kris savetuje da nikada ne bacate rekvizite koje ste kupili za snimke položenih kompozicija. „Nikada ne znate kada će vam zatrebati“, kaže on. „Sada imam veliku kutiju rekvizita iz koje mogu da biram. Dobro je imati stvari spremne za korišćenje, samo da biste popunili prostore koji nisu kako treba.“
Međutim, umesto da čuvate veliki broj glomaznih pozadina, Kris preporučuje da koristite lagane, komercijalno dostupne fotografske pozadine. „Možete da kupite foto-ploče veličine A1 koje su dostupne u različitim stilovima, uključujući efekte drveta, mermera i kamena.“ On je to koristio za mermernu pozadinu na gornjim položenim kompozicijama sa satom.
Rekviziti na položenoj kompoziciji zaista pomažu da ispričate priču i date kontekst subjektu, prikazujući kome proizvod treba da pripada.
Bez obzira na rekvizite koje izaberete za fotografisanje položene kompozicije, Kris preporučuje da uvek budete sigurni da su besprekorno čisti. „Jedna stvar koju sam naučio u radu sa velikim klijentima je da ako imate mrlje ili prašinu ili nešto slično, fotografija će u suštini biti uništena. Bez obzira na to koliko je slika dobra, nesavršenstvo će prirodno privlačiti oko gledaoca.
„Ako na njima ima ogrebotina i oznaka, pokušajte da ih sakrijete drugim rekvizitima, a pre snimanja proverite da li je sve potpuno čisto“, nastavlja Kris. „Zaista ne želite da prolazite kroz svoje slike u postprodukciji i da ih sve čistite, zato što je to noćna mora.“
3. Podešavanje fotoaparata i postavke za položene kompozicije
Nije vam potrebna specijalna oprema za snimanje upečatljivih položenih kompozicija, ali stativ će držati fotoaparat na mestu dok organizujete rekvizite.
Kris koristi Canon EOS R5 i kaže da je njegova težina predstavljala prednost prilikom snimanja položenih kompozicija za ovaj članak. „To znači da nisam imao problema da ga nagnem preko stola. Sa težim fotoaparatom morao bih da dodam težinu stativu da bih sprečio da padne. Pokretni ekran sa promenljivim uglom omogućava mi da ga pomerim u položaj u kojem mogu da vidim i sliku.“
Kada je u pitanju izbor objektiva za položene kompozicije, Kris preporučuje standardni objektiv od 50 mm, kao što je Canon RF 50mm F1.2L USM. „Razlog zašto bih izabrao 50 mm umesto šireg objektiva je to što ne stvara izobličenja objektiva na razdaljinama sa kojih ćete snimati. Na primer, ako biste snimili položenu kompoziciju pomoću objektiva od 16 mm, dobili biste izobličenje perspektive po ivicama, koje ne izgleda dobro na snimcima proizvoda.“
Fotoaparat kao što je Canon EOS RP takođe je izvanredan izbor za ovaj tip slika, uparen sa objektivom koji se isporučuje u kompletu, kao što je Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM – to bi svakako pokrilo opseg od 50 mm i otvore blende koje Kris preporučuje ovde. Takođe možete da koristite kompaktni fotoaparat, kao što je Canon PowerShot G7 X Mark III , naročito ako imate ograničen budžet. Ima težinu od samo 304 g (sa baterijom i memorijskom karticom), ali uz neverovatni senzor od 20,1 MP beleži mnogo detalja.
Iako će mali otvori blende, kao što su f/16 i f/22, omogućiti da veći deo položene kompozicije bude oštro fokusiran, Kris obično koristi postavke otvora blende između f/5,6 i f/8. „Ne volim da idem više, jer će u suprotnom previše slike biti detaljno prikazano“, kaže on. „Volim da kreiram malo više dubine, tako da iako još uvek možete jasno da vidite šta je pozadina, ona je malo izvan fokusa – što će prirodno privući pogled na glavni subjekat.“
4. Osvetlite konfiguraciju pod uglom od 45°
Kada je u pitanju osvetljenje, Kris preporučuje da ostane relativno osnovno. „Većinu projekata snimam sa jednim svetlom koje je postavljeno pod uglom od 45°, horizontalno i vertikalno od subjekta. To obično daje zaista lepo svetlo na slici.
„Postoji mnogo različitih tipova osvetljenja koje možete da koristite“, nastavlja on. „Pošto radim na komercijalnom nivou, obično koristim studijska svetla jer pomoću modifikatora mogu da oblikujem i umekšavam svetlo. Neprekidno osvetljenje takođe predstavlja odličnu opciju zato što možete da vidite gde senke padaju, što znatno olakšava raspoređivanje rekvizita u položenoj kompoziciji.“
Canon Speedlite, kao što je Canon Speedlite EL-1, uz daljinsko okidanje pomoću predajnika Canon Speedlite ST-E3-RT V2, takođe pruža kreativnu kontrolu nad osvetljenjem položene kompozicije, naročito kada se koristi sa kišobranom ili navlakom za umekšavanje svetla radi rasprostiranja svetla.
Pored toga, kaže Kris, možete da koristite i prirodno svetlo. Često je najbolje snimati po oblačnom danu umesto po jakom suncu, pošto oblaci deluju kao prirodni difuzori i umekšavaju svetlo. „Ako položenu kompoziciju postavite pod uglom od 45° u odnosu na prozor“, kaže Kris, „u suštini ćete dobiti isti rezultat kao i pomoću veštačkog osvetljenja.“
5. Prilagodite raspored različitim društvenim mrežama
„Jedna od stvari koja mi se sviđaju kod modela Canon EOS R5 je to što ima veliki broj megapiksela, pa mogu da isecam bez gubitka kvaliteta na slici“, kaže Kris. Međutim, takođe ističe da društvene mreže imaju različite zahteve za veličinu i specifikacije slika. Umesto snimanja jedne položene kompozicije i jednostavnog isecanja asortimana alternativnih slika iz nje u softveru za uređivanje, Kris predlaže da izdvojite vreme i prilagodite kadar za svaku vrstu onlajn upotrebe.
„Snimam u razmeri 3:2 zato što se položene kompozicije obično koriste za slike na blogu ili veb stranici“, objašnjava on. „Ali jedna stvar koju bih uzeo u obzir je to da ako ćete sliku prilagođavati za različite društvene kanale, kao što je 4:5 za Instagram, pa čak i 9:16, onda ćete morati da promenite raspored rekvizita. Takođe bih preporučio da uklonite neke rekvizite, zato što ćete raditi sa mnogo manjim prostorom.“
6. Eksperimentišite sa pokretnim elementima
Ako zaista želite da pomerite granice kada su u pitanju položene kompozicije, možete da eksperimentišete sa kretanjem, kao što je Kris uradio na slici iznad. Da biste postigli ovaj zadivljujući efekat, preporučuje odvojeno snimanje pokretnih elemenata, umesto da pokušavate da zabeležite sve na jednom snimku. Pogledajte još njegovih radova na TikTok-u.
„Jedna od prednosti kreiranja kompozitnog materijala u softveru Photoshop je to što sam mogao da stavim latice na različite slojeve“, nastavlja Kris. „Nakon toga sam mogao da prebacim te slojeve u Adobe After Effects, gde sam dodao virtuelni fotoaparat. Zatim sam fotoaparat pomerao kroz te slojeve ka satu, kako bih dobio 3D efekat koji vidite ovde.“
Ako želite da stvari budu jednostavne, možete da pokušate da snimite pokretne elemente u pravom položaju na jednoj slici. To će zahtevati malo proba i grešaka, pa fotoaparat postavite u neprekidni režim snimanja i snimajte u rafalima prilikom dodavanja kretanja. Da biste oživeli slike, pokušajte da ih kombinujete u animiranu GIF datoteku pomoću programa Adobe Photoshop ili željenog uređivača slike.
Dobili ste inspiraciju? Isprobajte položenu kompoziciju i podelite svoje rezultate sa heš oznakom #FreeYourStory, a označite @canonemea.
*Adobe, After Effects, Lightroom i Photoshop su registrovani zaštićeni trgovački znakovi ili zaštićeni trgovački znakovi kompanije Adobe u Sjedinjenim Američkim Državama i/ili u drugim zemljama.
Napisao Markus Hokins
Slični proizvodi
-
Fotoaparati bez ogledala
EOS R5
Preispitajte ono što znate o fotoaparatima bez ogledala. Beskompromisne performanse modela EOS R5 uneće revoluciju u vaše fotografisanje i snimanje filmova. -
Objektivi za EOS R
RF 50mm F1.2L USM
f/1,2 objektiv sa fiksnom žižnom daljinom od 50 mm, za vrhunsku oštrinu, uz izvanredne performanse pri slabom osvetljenju. -
Kompaktni digitalni
PowerShot G7 X Mark III
Fotoaparat sa dobrim mogućnostima povezivanja koji snima fenomenalne video zapise i fotografije koje će vaši pratioci obožavati. -
Profesionalni blic
Speedlite EL-1
Napredni Speedlite blic koji pruža izvanrednu pouzdanost i napredne dinamične performanse u izdržljivom kućištu otpornom na vremenske uslove. -
Bežični predajnik
Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2)
Okidajte kompatibilne radiofrekventne Speedlite bliceve sa razdaljine do 30 m. Dodatne daljinske funkcije za EL-1.
Srodni članci
-
KREATIVNO FOTOGRAFISANJE
Eksperimentišite sa sedam različitih stilova
Usmerite fotografisanje u novim pravcima i pravite izvanredne slike tako što ćete svaki dan isprobati novi stil.
-
KUĆNI PROJEKTI
3 dodatka za fotografisanje iz domaće radinosti
Sami napravite navlaku za umekšavanje, cev za usmeravanje svetla i mekanu podlogu za stabilizovanje fotoaparata.
-
FOTOGRAFIJA PROIZVODA
Kako da unapredite fotografisanje proizvoda
Otkrijte kako je vlasnica nagrađivanog malog preduzeća Sofi Selu upotrebila fotografisanje proizvoda u svoju korist.
-
KUĆNI PROJEKTI
Napravite kućni studio
Otkrijte kako da kreativno koristite blic i da snimate zadivljujuće portrete uz mali budžet.