KREATIVNO ŠTAMPANJE

Otkrijte svet umetničkih rukotvorina od papira uz Canon Creative Park

Pogledajte kako jedan talentovani umetnik koristi štampač Canon PIXMA da prenese predložak vodamara iz usluge Canon Creative Park na novi nivo.
Sjajni vodomar od papira stoji na ruci osobe, sa biljkama i slikama vidljivim u pozadini.

Na raspolaganju su hiljade ideja i predložaka za rukotvorine od papira u usluzi Canon Creative Park, od arhitekture do sezonskih ukrasa. Samo izaberite predložak i pratite uputstva. Ali šta ako stvari želite da prenesete na viši nivo? Tu u pomoć priskače umetnik i ilustrator Zek Meklaflin, poznat po nalogu Paper & Wood.

Zek već dugo gaji ljubav prema prirodnom svetu i ima posebno interesovanje za ptice, gledajući ih i fotografišući pomoću Canon EOS 90D. Osmislio je instalacije za čuvene robne kuće, muzeje, pa čak i za Ser Dejvida Atenboroa. Zekova posvećenost detaljima je ono što ga izdvaja, a njegovo divljenje prirodi vidljivo je u svim njegovim kreacijama.

Izgleda prikladno da Zek, entuzijasta za ptice, preuzme ovaj izazov za 3D rukotvorine od papira i izabere vodomara kao temu.

Započnite

Štampač Canon PIXMA nalazi se na radnoj površini pored otvorenog laptopa i štampa predložak iz usluge Canon Creative Park, koji je prikazan na ekranu laptopa.

3D rukotvorine od papira za odrasle mogu da predstavljaju izazov i da vas nagrade u jednakoj meri, a Canon Creative Park je pun primamljivih ideja za rukotvorine od papira.

Muškarac se naginje iznad stola dok pažljivo pomoću skalpela iseca predloške sa listova papira na podlozi za sečenje.

Pravljenje rukotvorina od papira može da bude odličan način da se prepustite kreativnom procesu, od štampanja predložaka do isecanja i sklapanja. „Prilično sam dobar u tome da uđem u zonu, a satima kasnije shvatim da sam zaista gladan ili žedan – jednostavno se izgubim u njoj“, kaže Zek. „Uvek mi je uključen radio ili slušam audio-knjige iz žanra fantazije. Ja sam kompletan štreber.“

Prvi korak svakog kreativnog procesa treba da bude posmatranje i priprema. Zek je uočio i fotografisao nekoliko vodomara u lokalnim močvarama. „Volim da izađem i fotografišem prirodu, naročito rano ujutru kada je tiho, kako bih samo uživao u tom miru“, kaže Zek. „Želim da prenesem taj osećaj u zatvoreni prostor.“

Paralelno sa svojim fotografijama, Zek često proučava knjige i crteže onlajn, kako bi se pripremio za pravljenje. Nakon što je izabrao predložak sa vodomarom u usluzi Canon Creative Park – koja je dostupna kao aplikacija za smartfon i veb stranica – odštampao ga je zajedno sa drugim slikama kao inspiraciju pomoću štampača iz serije Canon PIXMA TS5350a.

Kako bi obezbedio savršene otiske, sa preciznim bojama i obrisima, Zek je pratio brz i jednostavan proces održavanja štampača u postavkama i obavio je sve potrebne provere mlaznica. Takođe je režim prebacio na Najbolji kvalitet, umesto na Radna verzija ili Standardni. Kada je završio sa tim, bilo je vreme da pokaže kreativnost.

„Sviđa mi se izazov korišćenja materijala poput papira za reprodukovanje nečeg tako prelepog što postoji u prirodi“, kaže Zek. „Toliko toga možete da uradite sa papirom, kao što je utiskivanje, a Canon mat foto-papir je savršen materijal za to. Sav papir je pomalo mekan, pa primenom pritiska možete da ostavite udubljenje. Kul je izmeniti papir tako da ne bude nalik na nešto što ljudi smatraju prilično ravnim; ima toliko potencijala!“

Planiranje i proces

Mnoštvo različitih komponenti predloška vodomara, neke sastavljene a neke još u postupku izrade, stoje pored makaza na stolu.

Zek je studirao ilustraciju i proveo godine ilustrujući dečije knjige pre nego što je shvatio da ga privlače 3D kreacije. „Smešno je pošto sada uopšte ne ilustrujem puno; sve su 3D radovi“, kaže on. „To je nešto o čemu nisam ni sanjao da radim kada sam bio mlađi. Nisam čak to uzimao ni kao mogućnost.“

Par ruku koristi makaze za isecanje pera od papira.

„Napravim veliku gomilu perja, ali je uvek pomalo prisutno nagađanje“, kaže Zek. „Dođem do samog kraja i shvatim da mi je potrebno još nekoliko. Počinjem prilično pripremljen, ali stvari mogu da postanu haotične.“

Ne iznenađuje da je pravljenje standardnog predloška vodomara iz usluge Canon Creative Park bilo prilično jednostavno za Zeka, ali je dodao nekoliko ličnih pečata koji su podržali njegovu glavnu motivaciju – da oživi papirne ptice.

„Uvek se trudim da mi modeli budu realistični“, objašnjava on. „Magija je u detaljima, a samo kada zaista dobro zagledate možete da počnete da razumete kako se prave.“

Nakon što je Zek odštampao sve ravne elemente i isekao ih skalpelom, dodao je papirno perje pre spajanja delova. Koristeći papir u boji od 160 g/m2, Zek je isekao osnovni oblik lista i držao ga između prsta i palca. Oslanjajući makaze na drugi prst, zatim je isekao po ivici i opsekao svaki komad. Ovo radi za sve projekte, sa velikom veštinom. „Nikada se nisam posekao“, kaže on. „Imam bezbednosni prst pozadi da bih uvek znao gde se nalazi sečivo.“

Zek procenjuje da je upotrebio oko 400 papirnih pera za ovog vodomara i savetuje da uvek počnete od repa, a zatim da idete u slojevima. Dodavanjem dodatnog perja, Zek je znao da kljun i noge treba da budu oko 10% veći ili proporcije ne bi bile odgovarajuće.

Obraćanje pažnje na detalje

Ruka osobe drži papirnog vodomara dok druga ruka koristi tanku četku za bojenje glave vodomara.

„Koristim akrilne boje koje razvodnim, a gušće grumene koristim kada želim da istaknem boje“, kaže Zek. „Volim da koristim boje koje se prelivaju, zato što su pogodne za teksturu ptica.“

Kada je ptica dobila perje, zalepljena i osušena, Zek je akrilnim bojama dodao detalje. „Srećom, predlošci iz usluge Creative Park su zaista detaljni, pa su mi pomogli prilikom bojenja ptice“, kaže on.

Lakirao je kljun nakon bojenja da bi mu dao sjajan, realističan izgled, i prilagodio je oči vodomara da bi ih učinio živopisnijim, koristeći akrilne kuglice koje je obojio. Zatim je kreirao sekundarni kapak od drugog predloška tako da su oči izgledale blago usađeno.

Za Zeka, umetničko pravljenje rukotvorina i kreiranje je meditativno. „Jednostavno zaboravite na sve ostalo na svetu, čak i kada pravljenje ne ide po planu“, kaže on. „Prosto ne možete da razmišljate o drugim problemima u životu. Nema ometajućih ekrana zato što koristite ruke. Zaista je taktilno i odvaja vas od svega ostalog.“

Gotov proizvod

Završeni vodomar od papira stoji na grani pod staklenim zvonom, koje se nalazi pored biljke u saksiji na stolu.

Projekat je trajao četiri dana, a ovaj vodomar je postao rad ljubavi za Zeka, kao i svi njegovi projekti. „Sve što imam u glavi je krajnji rezultat i uvek želim da sve bude kako treba“, kaže on.

Nakon što je bio blizu završetka, doterao je stvari na još nekoliko mesta, kao što je naginjanje glave da bi bila okrenuta malo nadole, kako bi izgledalo kao da je ptica spremna da se obruši na nespremnu ribu. Na kraju, Zek je odlučio da ga prikaže na grani pod staklenim zvonom. „Na postolje sam zakačio metalnu žicu i oblikovao je pomoću mase za oblikovanje i čačkalice, radi kreiranja teksture pre farbanja“, objašnjava on.

Za mnoge koji vide Zekove radove to može da bude jedini način da se približe i prouče neke od tih ptica. „Želim da ljudima pomognem da budu svesniji i da više cene prirodu; takođe želim da prenesem prirodu u zatvoreni prostor, ali da je ostavim netaknutu u prirodnom svetu. Ono što radim neki su već poredili sa veganskom taksidermijom“, kaže on u šali.

Ako ste inspirisani Zekovim upečatljivim kreacijama od papira, zašto ne biste isprobali bilo koji od predložaka dostupnih u usluzi Canon Creative Park? Ne zaboravite da delite svoja umetnička dela od papira na društvenim mrežama sa heš oznakom #MadeWithPIXMA.

Napisala Natalija Pol

Srodni proizvodi

Srodni članci