Ključ za pravljenje upečatljivih slika za popunjavanje natrpanih fidova na društvenim mrežama je da razmišljate drugačije i pokažete svetu kako ga vidite. TikTok kreatori Rouzi Lag (@rambosphtos) i Piter Džej (@Eletrico) rade upravo to. Oboje imaju strast prema kreiranju jedinstvenog sadržaja i deljenju metoda i ideja sa publikom.
Ovde Rouzi i Eletriko otkrivaju najbolje savete i trikove za kreiranje jedinstvenih slika koje će zadiviti vaše pratioce, pomoću pet različitih tehnika fotografisanja.
KREATIVNO FOTOGRAFISANJE
Odvažite se da budete drugačiji: kreativni saveti za snimke za društvene mreže
1. Svetlosni tragovi sa dugačkom ekspozicijom
Tehnike za privlačenje pažnje predstavljaju obavezno štivo za fotografe koji traže uspeh na društvenim mrežama, a Rouzi i Eletriko predlažu kreiranje upečatljivih slika sa svetlosnim tragovima.
Rouzi je nedavno eksperimentisala sa svetlosnim tragovima koje kreiraju crveni autobusi na Tauerbridžu u Londonu. „Morate da eksperimentišete sa postavkama fotoaparata kako biste postigli željeni efekat. Uglavnom snimam u ručnom režimu (M), što olakšava kontrolisanje brzine zatvarača i otvora blende, kao i ISO postavke. Za fotografisanje osobe i autobusa koji kreira svetlosne tragove u pozadini otkrila sam da mi je potrebna brzina zatvarača od približno dve sekunde, uz otvor blende f/5,6 i ISO 100 da bih dobila odgovarajuću ukupnu ekspoziciju. Svakako uvek težim tome da ISO postavka bude što je moguće niža, da bih maksimalno povećala kvalitet i količinu šuma svela na minimum.“
Eletriko je kreirao podjednako primamljivu sliku pomoću svakodnevnih predmeta iz domaćinstva. „Stavio sam tinjajuću pamučnu vunu u metalnu kuhinjsku mutilicu“, objašnjava on. „Brzo pomeranje mutilice na komadu uzice stvorilo je varnice, a dugačka ekspozicija od 13 sekundi bilo je baš odgovarajuća za crtanje svetlom.“ (Oprez: Ovo može da predstavlja opasnost od požara. Vodite računa da vam aparat za gašenje požara ili druge mere opreza budu pri ruci.) „Stavljanje fotoaparata na stativ uz tajmer od 10 sekundi pružilo mi je priliku da sve podesim i da stanem na mesto pre nego što se zatvarač otvori.“
Slične efekte svetlosnih tragova možete da kreirate pomoću baterijskih lampi, LED svetala, pa čak i prskalica.
2. Zamrzavanje pokreta uz velike brzine zatvarača
Snimci prepuni akcije napravljeni pomoću velikih brzina zatvarača zaista se ističu na društvenim mrežama. Kretanje se zamrzava u deliću sekunde i otkriva detalje koji se ne mogu videti golim okom.
Za snimak u zalazak sunca, sa vodom koja se izliva iz čaše (vrh stranice), Eletriko je koristio režim ručnog fokusa. „Uz tajmer, automatski fokus se možda ne bi fiksirao na odgovarajući deo scene, pa sam obeležio mesto na zemlji i fokusirao unapred. Ekran osetljiv na dodir sa promenljivim uglom na modelu Canon EOS M50 Mark II bio je veoma koristan, što mi je omogućilo da kadriram snimak dok stojim ispred fotoaparata.“
Rouzi kaže: „Obožavam da snimam modele koji se vrte u haljinama, a ako ne koristite zaista veliku brzinu zatvarača, svaki detalj će se izgubiti u zamućenju. Takođe više volim da snimam iz ruke nego da koristim stativ, pošto mogu da se krećem i da budem mnogo spontanija.“
Kada snimate bez stativa, korišćenje objektiva sa ugrađenom stabilizacijom slike pomoći će vam da dobijete oštre snimke. Fotoaparati Canon EOS R5 i EOS R6 imaju ugrađenu stabilizaciju slike koja funkcioniše u kombinaciji sa IS objektivima, pa čak i sa objektivima koji nemaju ugrađen IS.
3. Detaljni krupni planovi
Makro slike, koje otkrivaju izuzetno fine detalje, sigurno će navesti korisnike društvenih mreža da prestanu da pomeraju fid i da se usredsrede. „Uvek sam mislio da je za ekstremne krupne planove potreban veliki, specijalizovani makro objektiv, ali sam se iznenadio koliko mogu da priđem pomoću objektiva Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, kaže Eletriko. Pri žižnim daljinama od 18–50 mm, ovaj objektiv može da fokusira sa razdaljine od samo 25 cm.
„Raširio sam providnu traku po obimu rolne i postavio je preko slike na ekranu telefona kao osvetljenje, a zatim sam poprskao kapljice vode da bi svetlo prolazilo.
„Nisam morao da koristim specijalne postavke fotoaparata, a objektiv je zabeležio najsitnije detalje u kapljicama. Podrhtavanje fotoaparata može da predstavlja pravi problem prilikom makro fotografisanja, ali sam snimak iz ruke, a stabilizator slike u objektivu se pokazao neverovatno efikasnim.
4. Refleksije na vodi
Dvostruka slike je dovoljna da privuče svačiju pažnju, a kao što je pokazala u TikTok videu, Rouzi voli da pravi slike odraza sa odbleskom, čime se dodaje poseban efekat simetrije sadržaju. „Čekala sam kišni dan kako bi bilo dosta bara sa kojima mogu da eksperimentišem“, objašnjava ona. „Na kraju sam ja poslužila kao model, a aplikacija Canon Camera Connect se pokazala neverovatno praktičnom. Bilo je neverovatno to što sam fotoaparat mogla da stavim na stativ i da kontrolišem sve postavke sa telefona u rukama.
„Da biste na najbolji način iskoristili refleksiju na vodi, obično morate da se spustite prilično nisko – ugao fotoaparata je bio od presudnog značaja, pa mi je mogućnost da pregledam sliku na telefonu, kao i da podešavam postavke snimanja, učinila sve zaista jednostavnim i intuitivnim“, dodaje Rouzi.
Ako ne koristite aplikaciju Camera Connect za daljinsko upravljanje fotoaparatom, verovatno ćete ga držati da biste napravili snimak iz nižeg ugla. U tim okolnostima, Rouzi nastavlja: „Ekran sa podešavanjem nagiba ili sa promenljivim uglom olakšava život, što znači da ne morate da klečite ili ležite na mokrom tlu.“
Eletriko takođe uživa u dodavanju kreativnog stila na snimke sa refleksijom na vodi. „Sipao sam malo vode na pod i isključio sva svetla, pa je zaista bilo tamno. Voda je reflektovala sliku na ekranu mog telefona i efekat izgleda zaista kul. Koristio sam mali otvor blende od f/14, za veću dubinu polja, pa je sve oštro od prednjeg do zadnjeg plana.“
5. Zamućene pozadine
Izolovanje glavne osobe ili objekta u sceni zamućivanjem pozadine jedna je od omiljenih Rouzinih tehnika. „Većina portreta koje vidite na društvenim mrežama izgleda prilično slično, naročito onih snimljenih mobilnim telefonom. Objektiv Canon EF 35mm f/1.4L II USM pruža mi prednost, pošto njegov najširi otvor blende daje preciznu dubinu polja. Usredsređuje svu pažnju na osobu koju fotografišete.“ Ako koristite EF objektiv na fotoaparatu sa APS-C senzorom, subjekat kojeg fotografišete veći je na senzoru nego na senzoru punog formata, što povećava žižnu daljinu objektiva za faktor 1,6x. „Efektivna“ žižna daljina objektiva od 35 mm postaje 56 mm na mom fotoaparatu Canon EOS 200D, što je idealno za snimanje portreta i mode. Fotografije imaju vrhunski, inspirativan izgled koji privlači pogled i zaustavlja ljude na društvenim mrežama.“
Radi demonstriranja male dubine polja, Eletriko je napravio arhitektonski snimak zgrade u daljini. Njegov sveži pristup bio je da drži filter neutralne gustine u ruci, blizu objektiva, i da ga uključi u snimak. „Uz fokusiranje na džamiju u daljini, filter stvara sanjivu, mekano defokusiranu auru oko zgrade, radi stvaranja posebnog efekta.“ Razmišljanje izvan okvira često može da pruži prelepe rezultate.
Pokažite kreativnost pri izboru opreme
Za najzanimljiviji sadržaj vam je potrebna oprema koja može da prati vašu kreativnost. Rouzi i Eletriko putuju sa malo opreme koja ih ne sputava, ali je intuitivna i brza, što im omogućava da kreiraju izvanredan materijal kada pronađu inspiraciju.
Rouzi koristi džepni Canon PowerShot G7 X Mark II (sada ga je nasledio Canon PowerShot G7 X Mark III), snažnog, prenosivog pratioca za oslobađanje ideja dok je u pokretu. Takođe koristi Canon EOS 200D (sada ga je nasledio Canon EOS 250D), neverovatno kompaktan i lagan DSLR fotoaparat savršen za korišćenje u kućnom studiju i u pokretu. „Održavanje koraka sa dinamičnom akcijom može da bude izazov“, kaže Rouzi. „Međutim, moj EOS 200D veoma brzo reaguje, naročito kada je u pitanju automatsko fokusiranje sa praćenjem.“
Za objektive, Rouzi se oslanja na Canon EF 35mm f/1.4L II USM zbog neverovatno precizne dubine polja, i na Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (sada ga je nasledio Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM), zbog svestranosti zum objektiva bez kompromisa po pitanju kvaliteta slike.
Sa druge strane, Eletriko više voli kompaktni, ali snažni Canon EOS M50 Mark II u kombinaciji sa izuzetno svestranim objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM. Ova kombinacija je prevazišla njegova zahtevna očekivanja za baš svaki scenario snimanja.
Inspirisani ste ovim kreativnim tehnikama? Pogledajte kako Eletriko deli savete za bolje snimke na TikTok-u, pa isprobajte dodavanje zabavnih efekata na svoje slike. Podelite rezultate sa heš oznakom #FreeYourStory i označite @canonemea.
Napisao Metju Ričards
Srodni proizvodi
-
Kompaktni digitalni
PowerShot G7 X Mark III
Fotoaparat sa dobrim mogućnostima povezivanja koji snima fenomenalne video zapise i fotografije koje će vaši pratioci obožavati. -
Objektivi za DSLR
EF 24-70mm f/2.8L II USM
Profesionalni zum objektiv iz serije L za svakodnevnu upotrebu, koji daje visok kvalitet slike uz konstantni otvor blende f/2,8. -
Objektivi za DSLR
EF 35mm f/1.4L II USM
Profesionalni širokougani objektiv sa prirodnom perspektivom, otvorom blende f/1,4 i mogućnostima snimanja pri slabom osvetljenju.