Kako da zabeležite prirodne nijanse kože na portretima

Beleženje prirodnih nijansi kože predstavlja jedan od najizazovnijih aspekata portretne fotografije. Džejd Kešia Gordon pruža pet saveta za uspeh.
Portret žene sa dugačkim pletenicama u skraćenom roze džemperu na kopčanje i sivim farmerkama dok hoda ulicom.

Beleženje prirodnih, vernih nijansi kože jedan je od najizazovnijih aspekata portretne fotografije. Neobično osvetljenje i čudna preklapanja boja mogu da učine da koža subjekta portreta izgleda bolešljivo, a ispravljanje toga će vam oduzeti mnogo vremena u postprodukciji. Iako ne možemo svi da priuštimo uvek dostupnog šminkera, postoji više načina za dobijanje svežih, čistih nijansi direktno iz EOS fotoaparata, kako biste smanjili obim doterivanja.

Ovde nagrađivani modni fotograf Džejd Kešia Gordon daje pet jednostavnih saveta za beleženje savršenih nijansi kože. Objašnjava kako ima različit pristup tamnoj koži, svetloj koži i koži osoba mešane rase, odnosno kako podešava EOS fotoaparat za dobijanje postojanih rezultata.

Pratite Džejdine savete i veoma brzo ćete snimati savršene nijanse kože!

1. Izbegavajte intenzivno, direktno svetlo

Žena sa dugačkim pletenicama u roze džemperu na kopčanje pozira sa rukama pored glave.

Snimanje pri prirodnom svetlu predstavlja odličan način za osvetljavanje subjekata i garantovanje vernih nijansi kože. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 85mm F1.2L USM pri 1/640 s, f/1,4 i ISO 320. © Jade Keshia Gordon

Žena sa dugačkim pletenicama u šarenoj majici sa nijansama plave.

Intenzivno, direktno svetlo može da dovede do ružnih senki – tmuran dan i nežno svetlo sa strane garantuju blaže senke koje možete da iskoristite kao pomoć pri definisanju oblika lica i karakteristika. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 85mm F1.2L USM pri 1/1.000 s, f/1,2 i ISO 320. © Jade Keshia Gordon

Mekše svetlo obično daje laskavije rezultate. Snimanje na otvorenom po svetlom, ali oblačnom danu daje prigušeno svetlo koje odgovara svim nijansama kože. Tokom vedrih, sunčanih dana, kada je svetlo nefiltrirano i intenzivno, obično je bolje naći blagi hlad da biste mogli da izbegnete senke i istaknute delove na licima.

„Kada je u pitanju nijansa kože, prva stvar o kojoj treba da razmišljate je osvetljenje“, potvrđuje Džejd. „Ako direktno obasjava subjekat koji ima svetliju kožu, fotografija može da izgleda isprano. Stoga je potrebno da budete spremni da smanjite ekspoziciju ili da menjate položaj subjekta tako da svetlo bude iza.

„Kada radim u studiju, volim da imam konfiguraciju sa dva svetla, gde je jedno svetlo iza subjekta i osvetljava pozadinu, dok se drugo svetlo za ulepšavanje nalazi ispred, malo izvan sredine u odnosu na model, radi osvetljavanja lica.“

2. Pravilno eksponirajte različite nijanse kože

Portret žene u bledoplavoj haljini iz sveta visoke mode. Kosa joj je talasasta i puna šnala.

Nemojte da koristite pristup da jedna konfiguracija može da se koristi za različite nijanse kože na portretima – odaberite najbolje osvetljenje, ekspoziciju i balans bele za različite nijanse. Snimljeno pomoću Canon EOS 5D Mark IV sa objektivom Canon EF 100mm F2.8L Macro IS USM pri 1/125 s, f/4,5 i ISO 50. © Jade Keshia Gordon

Portret žene u velikom krznenom kaputu dok dugim noktima drži bele naočare za sunce.

Džejd kaže da je najvažnija stvar na koju treba da obratite pažnju postavka ekspozicije – uverite se da svetlije nijanse kože nisu preeksponirane. © Jade Keshia Gordon

Džej redovno snima modele sa različitim nijansama kože i svaki put koristi drugačiji pristup.

„Važno je da izbegnete preeksponiranje svetle kože kada snimate portret“, objašnjava ona. „Želite da budete sigurni da ćete videti teksture i eventualne pege ili šminku. Ako su istaknuti delovi preeksponirani, možda će vam biti teško ili nemoguće da ih vratite.“

„Za tamnu nijansu kože potrebno vam je dosta svetla“, nastavlja Džejd. „Tamne nijanse upijaju svetlo, pa je potrebno da budete sigurni da imate dovoljno svetla za isticanje karakteristika. Međutim, u pitanju je tanka linija, pošto će previše svetla preeskponirati kožu i učiniti da karakteristike izgledaju isprano.

„Moj zaključak je da je pozadinsko osvetljenje dobar izbor za nijanse kože osoba mešane rase, bez obzira na to da li koristite studijsko osvetljenje ili sunce. Baca lepo svetlo na bočne strane lica, a možete da upotrebite reflektor da biste deo tog svetla odbili na lice.“

3. Koristite stil slike Portret

Portret žene sa dugačkim pletenicama u roze džemperu na kopčanje i sivim farmerkama na ulici.

Ova fotografija je snimljena pomoću stila slike Portret, pa su boje malo toplije. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 85mm F1.2L USM pri 1/640 s, f/1,4 i ISO 320. © Jade Keshia Gordon

Blago hladniji portret žene sa dugačkim pletenicama u roze džemperu na kopčanje i sivim farmerkama na ulici.

Ova fotografija je snimljena pomoću stila slike Standardno, pa su boje malo manje upečatljive, ali vernije. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 85mm F1.2L USM pri 1/640 s, f/1,4 i ISO 320. © Jade Keshia Gordon

Izbor nekog od unapred podešenih stilova slike na fotoaparatu rešava problem čitavog niza postavki – svaki stil slike pruža različit spoj oštrine, kontrasta, zasićenosti i nijanse boje, pa svaki ima značajno različit uticaj na nijanse kože na portretu. Kao što verovatno očekujete, stil slike Portret optimizovan je za snimke sa ljudima, uz srednje smanjenu oštrinu i blago povećanu osvetljenost, radi dobijanja mekšeg izgleda kože.

„Ovde mi se više sviđa postavka Portret, pošto je fotografija koju sam snimila pomoću stila slike Standardno izgledala pomalo neupečatljivo“, kaže Džejd. „Postavka Portret blago ističe sve pozadinske nijanse crvene na slici. Na najbolji način je prikazala roze gornji deo modela, a zbog toga što je crnkinja, isticanje nijansi crvene doprinelo je boljem prikazu nijanse kože bez preteranog isticanja narandžasto-crvene.“

Ako vam se čini da podrazumevani stil slike Portret daje nijanse kože sa prevelikom količinom crvene ili žute u trenutnim uslovima osvetljenja, upotrebite klizač Nijansa boje u meniju Stil slike da biste to popravili.

4. Ručno podesite balans bele

Portret žene sa dugačkim pletenicama u roze džemperu na kopčanje.

Ova slika je snimljena pomoću postavke balansa bele Dnevno svetlo, pa su boje verne. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 85mm F1.2L USM pri 1/640 s, f/1,2 i ISO 320. © Jade Keshia Gordon

Portret žene sa dugačkim pletenicama u skraćenom roze džemperu na kopčanje, sa toplijim balansom bele.

Ova slika je snimljena pomoću postavke balansa bele Senka, pa su sve boje na portretu toplije (više narandžaste). Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 85mm F1.2L USM pri 1/640 s, f/1,4 i ISO 320. © Jade Keshia Gordon

Za postojane boje kože odaberite unapred podešenu postavku balansa bele u skladu sa uslovima osvetljenja ili napravite svoju pomoću opcije Prilagođeni balans bele u glavnom meniju fotoaparata. Pod uslovom da se osvetljenje ne menja, dobijaćete iste rezultate na svakom snimanju.

Ako balans bele ostavite podešen na Automatski, fotoaparat će prilagoditi temperaturu boje radi uklanjanja preklapanja boja. To može da pruži nijanse kože koje su previše „tople“ (narandžasta) ili previše „hladne“ (plava). Ako snimate u RAW formatu, balans bele možete naknadno da promenite tokom uređivanja, ali pravilna postavka na fotoaparatu će vam dati precizniji pregled.

„Na ovim primerima možete da vidite efekat koji korišćenje različitog balansa bele ima na nijansu kože modela“, objašnjava Džejd. „Ovde mi se više sviđaju rezultati sa postavkom Dnevno svetlo, pošto prikaz modela nije previše ispran niti ima previše nijansi narandžaste. Samo blago ističe boje i bliže je onome što sam tada videla.“

5. Snimajte u RAW formatu

Osoba drži Canon EOS R6 i podešava fotoaparat za snimanje u RAW formatu.

Snimanje u RAW formatu znači da fotoaparat čuva sve detalje nijansi i boja koje beleži senzor, čime dobijate veću slobodu pri obradi slike. © Jade Keshia Gordon

Ako snimate u JPEG ili HEIF formatu, morate pravilno da podesite postavke na fotoaparatu pre snimanja. To uključuje prostor boja, koji određuje opseg boja koje mogu da se prikažu na fotografiji. To možete da podesite u glavnom meniju fotoaparata.

Džejd uvek snima u RAW formatu i preporučuje da to radite čak i ako ste početnik u fotografisanju portreta, pošto vam to olakšava da naknadno doterate nijansu kože. RAW datoteke sadrže više informacija slike od JPEG ili HEIF datoteka, pa slobodno možete da podešavate parametre poput balansa bele, karakteristika boje i oštrine pomoću softvera za obradu i uređivanje RAW datoteka, kao što je Canon Digital Photo Professional, bez uticaja na originalne podatke slike.


Napisao Markus Hokins

Slični proizvodi

Srodni članci

Snimanje sa dostupnim svetlom

Saznajte kako da pronađete i zabeležite najbolje svetlo kako biste poboljšali izgled fotografija.

Kako da snimate prijatelje kao modne modele

Modni fotograf iz Londona Džejd Kešia Gordon daje 6 jednostavnih saveta za kreiranje elegantnijih snimaka za društvene mreže.

Saveti za ulične portrete

Najbolji saveti za izvanredne ulične portrete od profesionalnog fotografa Džulijana Lava.

Saveti za portretnu fotografiju

Poboljšajte svoje portrete pomoću ovih vrhunskih saveta i tehnika.