Ponekad, da biste zaista pronašli sebe, morate da se vratite na mesto gde ste počeli. To je svakako bio slučaj za Stefi Marlu. Nemačka kreatorka sadržaja je prikupila više od 99,5 hiljada pratilaca na mreži zahvaljujući romantičnim slikama seoskog života, inspirisanim njenim odrastanjem na selu. Posmatranjem njenih fotografija – snimanje autoportreta u prirodi u kojima se smenjuju godišnja doba, od jesenje šume do letnjih livada – ne biste ni na trenutak pomislili da je živela u užurbanom Berlinu.
„Odrasla sam na farmi i preselila sam se u Berlin kada sam imala 20 godina“, kaže Stefi, koja je takođe frizerka i majka dvoje dece. Njeno putovanje sa fotografijom zaista je počelo posle rođenja drugog deteta, kada je počela da dokumentuje porodični život. U početku je bila nesigurna kada je objavljivala fotografije na društvenim mrežama, ali su njene slike uskoro postale popularne. „Takođe sam shvatila da su društvene mreže odlična platforma za upoznavanje drugih ljudi, razmenu ideja i isprobavanje novih stvari. Upecala sam se“, kaže ona sa entuzijazmom.
Estetski prijatna i dosledna mreža na društvenim medijima može da vam pomogne da privučete pratioce i da izgradite svoj identitet i brend. Pa kako to da uradite? Stefi deli svoje najbolje savete i vodi nas kroz proces.
OSNOVE FOTOGRAFISANJA
Upoznajte se sa svojim stilom: influenserski vodič za estetske fotografije
Pronađite svoju estetiku
Jednostavno rečeno, vaša estetika je vaš stil. Kotidžkor karakteriše idealizovani tradicionalni seoski životni stil. Mračna akademska zajednica se svodi na sakoe od tvida i stare knjige sa kožnim povezom, E-Girl kanale anime, dok normalnost favorizuje elegantnu jednostavnost nasuprot isticanju u masi. Iako je konvencionalno povezan sa modom, vaš stil prevazilazi ono što nosite. Ako ste kreator sadržaja, on će se oslikavati kroz sve elemente fotografije – od lokacija do palete boja, kvaliteta svetla, kompozicije i kompleta koji ste odlučili da koristite za postizanje određenog stila. Postoji toliko estetike za izbor da je lako biti preplavljen. „Razmislite o onome u čemu uživate, šta čini da se osećate dobro“, predlaže Stefi. „Ne slušajte druge ljude.“
Tokom pandemije Covid-19 Stefi je otkrila da je sve više privlači priroda i njeno seosko poreklo. „Moja porodica i ja smo otišli na selo, i svidelo nam se“, kaže ona. „Toliko mnogo lepote je tu ispred nas.“
Kotidžkor sadržaj počinje načinom na koji se Stefi predstavlja u kadru – pozirajući na otvorenom sa starinskim biciklom, korpom od pruća ili knjigom u ruci, duge kose labavo svezane, u lepršavim haljinama i suknjama od organskog tekstila.
„Trebalo mi je mnogo vremena da pronađem svoj trenutni stil“, priznaje Stefi. „Počela sam da se bavim urbanom fotografijom, ali su fotografije postajale romantičnije, a cveće neizbežan deo njih. Priroda je sve više uticala na mene, i u nekom trenutku sam se prepustila tome.“
Ako razvijate estetiku, štampanje slika zaista može da vam pomogne da pojasnite i doterate izgled. Nema ničeg boljeg od štampanja slika, njihovog prikazivanja i „življenja sa njima“ kako bi se otkrilo šta funkcioniše, a šta ne.
Dopustite da vaša estetika inspiriše svaki izbor
Boja je ključni faktor za razmatranje za Stefi, koja uvek pokušava da ostane u okviru jedne „porodice boja“ na svojim slikama. „Harmonične boje su mi veoma važne“, objašnjava ona. „Uklapam svoju odeću prema okruženju. Pitam se „Koje boje će biti tamo?“ Na zelenoj livadi volim da se oblačim u odgovarajućoj boji ili komplementarnoj boji. Fotografisala sam magnolije u svetloljubičastoj haljini koja se tako dobro uklopila.“
Nije u pitanju samo ono što snimate, a što slikama daje upečatljivu estetiku, već i način na koji snimate. Stefi voli da uparuje Canon EOS R sa objektivom Canon EF 85 mm f/1,4L IS USM, pomoću Canon adaptera za montiranje EF-EOS R. „Fotografije izgledaju fenomenalno i volim zamućenu pozadinu“, kaže ona. „Kada tražim prelepa mesta, pokušavam da pronađem uravnotežen kadar. Često imam na umu zlatni odnos. Da bih se pripremila, razmišljam o tome gde idem i kakvi su uslovi. U skučenom prostoru potreban mi je širokougaoni objektiv sa prostorom za manevrisanje, kao što je objektiv od 50 mm. Ako imam puno prostora, uzimam objektiv od 85 mm.“
Inspiracija može da dođe u bilo kom trenutku, pa Stefi preporučuje da nosite dodatnu opremu ili rekvizite kako biste se igrali na licu mesta i videli šta najbolje funkcioniše za vaš snimak.
Budite dosledni da biste privukli pratioce na društvenim mrežama
Iako se Stefine slike razlikuju u zavisnosti od godišnjeg doba i postavki, postoje određeni uobičajeni elementi od kojih ne odstupa. „Pozadina je veoma važna, kao i boje i svetlost“, kaže ona. „Dodaci su odlični. Šešir, knjiga, šal ili pregršt cveća može da učini fotografiju zanimljivijom. Takođe volim da fotografišem, po mogućstvu bez stranaca.“
To doprinosi atmosferi, koja je dosledna u njenom fidu. To je ono što privlači pratioce i zbog čega se iznova vraćaju po još. „Moji pratioci takođe vole ovaj romantičan i tih život“, kaže ona. „Mnogi žude za malo više mira i idealnim svetom. Možete da sanjarite u mojim slikama.“
Privlačnost društvenih mreža je u tome što su komunikativnog karaktera. Stefi ne prikazuje samo svoj rad. Iako žonglira između porodičnog života i posla, posvećena je komunikaciji sa svojim pratiocima i odgovara onima koji ostavljaju komentare na njenim postovima. „Druželjubiva sam i uvek nastojim da budem aktivna“, kaže ona. „Redovno objavljujem i pokušavam da pokažem nešto lično.“
Budite verni sebi
„Mislim da podsvesno uvek evoluiramo i verovatno ne možete da izbegavate promene“, kaže Stefi. „Lično smatram da je uzbudljivo videti kako se moj stil menja tokom vremena.“
To znači da bi evolucija trebalo da bude postepena. Kada izaberete estetiku, vaši pratioci će vam doći zbog nje, pa se postarajte da sve što radite ide zaista uz vašu ličnost. „Sviđa mi se kada slike ili situacije zrače harmonijom, posebno kada postoji balans boja, proporcija i svetlosti“, kaže Stefi.
Svaka slika koju delite treba da bude ugrađena u vašu estetiku. Trebalo bi da stoji iza svake fotografske odluke koju donesete i da utiče na vašu lokaciju, kompoziciju i još mnogo toga. U pitanju je filozofija koja oblikuje vaš sadržaj, pa šta god da radite, prihvatite to do kraja.
Napisala Rejčel Segal Hamilton
*Adobe, Photoshop i Lightroom su registrovani zaštićeni trgovački znakovi ili zaštićeni trgovački znakovi kompanije Adobe u Sjedinjenim Američkim Državama i/ili u drugim zemljama.
Srodni proizvodi
-
Fotoaparati bez ogledala
EOS R
Fotoaparat punog formata bez ogledala koji otvara nove kreativne mogućnosti za fotografe i filmadžije. -
Standardni objektivi
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktni, tihi i lagani RF objektiv sa fiksnom žižnom daljinom od 50 mm i širokim otvorom blende f/1,8, savršen za realizovanje vaše kreativne vizije. -
RF objektivi
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM pruža svestranost izbliza, uz prefinjeno telefoto komprimovanje i stabilizaciju slike u 5 koraka u kompaktnom, laganom telu.