Pokažite kreativnost: kako da snimate apstraktne portrete

Dodajte još jedan element portretima eksperimentisanjem sa višestrukim ekspozicijama, crtanjem pomoću svetla, igrom senki i drugim stvarima radi dobijanja neverovatnih apstraktnih rezultata.
Više raznobojnih svetlosnih tragova isprepletano oko modela sa rukama na kukovima, uz crnu pozadinu.

Apstrakcija ljudske figure imala je mnoštvo oblika kroz istoriju umetnosti, od Pikasovih kubističkih oblika do skulptura Henrija Mura. U fotografiji, apstraktni portret može da nam ponudi drugačiju realnost u odnosu na lica i tela koje svakodnevno viđamo. Nema pravila, nema potrebe za oštrinom ili preciznošću. Umesto da zabeležimo tačnu reprezentaciju subjekata, možemo da kanališemo koncepte i emocije pomoću slika. To je takođe odličan test naših veština sa fotoaparatom i prilika za beskrajno eksperimentisanje i poigravanje.

1. Igrajte se senkama

Na ovoj crno-beloj slici, glava modela je usko kadrirana nasuprot crne pozadine, senka mandala šablona pada na njeno čelo i preko ostatka lica.

Ovaj crno-beli portret savršeno odražava igru senki i svetla. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/500 s, f/4 i ISO 100.

Model sedi pod sunčevom svetlošću nasuprot crne pozadine, mandala šablon stoji ispred nje pomoću stativa i pravi senke na njenoj koži.

Postavljen između svetlog sunca i našeg subjekta, kružni mandala šablon stvara niz zanimljivih senki. Canon RF 85mm F2 Macro IS STM ima idealnu žižnu daljinu za ovu vrstu portreta izbliza.

Zašto ne biste kreirali zanimljive šare pomoću svetla i senke na subjektu? Potreban vam je samo predmet sa prorezima ili otvorima koji će pustiti svetlost da prođe. Ove vrste blokatora svetla nazivaju se „gobos“ na engleskom jeziku (skraćeno od „go-betweens“). Verovatno ćete moći da pronađete mnogo stvari u kući koje bi mogle da posluže. Labavo tkani pokrivači, prekrivači za radijatore, roletne sa prorezima, cediljke, pa čak i grane drveća ili metalni baštenski stolovi mogu da posluže. Ovde smo upotrebili predložak sa kružnim mandala šablonom. Naravno, možete i sami da napravite prilagođene „gobos“ pomoću table kartona i noža za pravljenje rukotvorina.

Ključ za stvaranje dobro definisanih senki pomoću „gobos“ predmeta je da koristite izvor svetlosti sa izraženim ivicama. Direktna sunčeva svetlost je idealna, ali možete da koristite i baterijsku lampu, ogoljenu sijalicu ili Speedlite blic. Što je manji izvor svetla, to će senke biti teže i jasnije. Približite „gobo“ licu što je moguće više, a ako koristite veštačko svetlo, udaljite izvor i isključite sva druga svetla. Odlična stvar u vezi sa apstraktnim portretima je to što ne morate nužno da koristite profesionalnu opremu za pravljanje kvalitetnih snimaka. DSLR fotoaparat za početnike, kao što je Canon EOS 850D, sa objektivom koji se isporučuje u kompletu ili objektivom za portrete, biće idealni. Što se tiče postavki fotoaparata, koristite režim prioritet blende (Av) i pokušajte da dodate korak ili dva negativne kompenzacije ekspozicije kako bi senke bile lepe i duboke.

2. Zabeležite nadrealne refleksije

Fotoaparat blizu tla, uperen ka grupisanim krhotinama ogledala koje se preklapaju.

Za portrete atmosfere možete da koristite nekoliko krhotina polomljenog ogledala. LCD ekran sa promenljivim uglom na fotoaparatu Canon EOS R6 veoma je praktičan kada snimate ovako blizu tla.

Grupa krhotina ogledala leži na tlu, u najvećem delu je odraz glave i torzoa muškarca koji gleda u suprotnom pravcu.

Ispričajte priču o identitetu i sebi pomoću krhotina ogledala. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/60 s, f/22 i ISO 640.

Ogledala mogu da probude snažna osjećanja o sebi i identitetu, pa predstavljaju idealan rekvizit za snimanje apstraktnih portreta. Kada radite sa ogledalima, izazov je u tome da pogodite uglove i postavite subjekat u refleksiju. Takođe je potrebno da izaberete između fokusiranja na figuru u odrazu ili na samo ogledalo, pošto će se te dve stvari nalaziti u različitim ravnima fokusa. Ako želite da oba budu oštra, pokušajte da koristite uski otvor blende kao što je f/16, pošto vam to omogućava da proširite dubinu polja.

Pomoću ogledala možete da snimite čitav niz apstraktnih slika, eksperimentišući sa autoportretima i kreiranjem uglova. Ako imate malo ručno ogledalo, možete da tražite od subjekta da ga drži blizu lica, što će dati nadrealni portret, a takođe možete da koristite više od jednog velikog ogledala i da kreirate efekat beskonačnosti sa slikom koja nema kraj.

3. Crtanje svetlom na licima

Više raznobojnih svetlosnih tragova isprepletano oko glave i trupa modela, uz crnu pozadinu.

Raznobojni svetlosni tragovi mogu da kreiraju uzbudljiv i fantastičan efekat. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 44 mm, 8 s, f/16 i ISO 100.

Model stoji ispred fotoaparata i stativa sa jednom rukom na kuku. Iza nje, muškarac drži podignuto trepereće, višebojno LED svetlo.

Baterijska lampa ili trepereća LED lampa (vrsta koju možete da napravite kod kuće ili da kupite na vašaru) može da se koristi za kreiranje vijugavih svetlosnih tragova oko subjekta tokom duge ekspozicije.

Dok realnost doživljavamo od trenutka do trenutka, fotoaparat može da snima različite vremenske periode zajedno na jednoj slici. Duga ekspozicija omogućava nam da rastežemo brzinu zatvarača za razne apstraktne efekte, a jedan od najprimamljivijih je crtanje svetlom.

Pomeranjem izvora svetla, kao što je baterijska lampa u boji, kroz scenu tokom ekspozicije od nekoliko sekundi možete da kreirate zadivljujuće svetlosne tragove. Da biste pravili portrete sa crtanjem svetlom, potrebno je da snimate u mračnoj prostoriji (ne mora da bude potpuni mrak), da zamolite subjekat da bude što je moguće mirniji i da fotoaparat postavite na stativ. Prave postavke ekspozicije zavise od jačine baterijske lampe i okolnog osvetljenja, ali dobro mesto za početak je u ručnom režimu (M) sa brzinom zatvarača od 13 sekundi, otvorom blende f/16 i ISO 100. Pritisnite okidač, a zatim počnite da mašete baterijskom lampom ili drugim izvorima svetla oko subjekta u glatkim, tečnim linijama da biste crtali svetlom. Pokušajte da pravite pokrete ispred i iza subjekta da biste dodali dubinu efektu i probajte da uperite baterijsku lampu prema licu da biste i to osvetlili – ne zaboravite da to radite sa strane kako ne biste bili snimljeni na finalnoj slici.

4. Snimajte kroz staklo

Muškarac drži fotoaparat na oku i snima model sa druge strane staklenih vrata poprskanih kapljicama vode.

Snimanje kroz staklo može neznatno da zamuti ili zakloni subjekat, a voda na staklu može da unese dodatni atmosferski efekat.

Žena gleda u stranu sa zatvorenim očima. Ona je izvan fokusa i posmatra se kroz staklo sa kapljicama vode koje cure nadole.

Veliki otvor blende f/2,8 u kombinaciji sa oštrinom objektiva Canon RF 50mm F1.8 STM omogućava nam da kapljice vode na staklu postavimo u prvi plan, a lice izvan fokusa. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 pri 1/200 s, f/2,8 i ISO 320.

Providne površine su idealne za apstraktne portrete. Ako se postavi između subjekta i fotoaparata, matirano staklo, tanka svila ili bilo koja druga polu-providna površina će zamutiti detalje, ali zadržati doživljaj lica, što će dovesti do portreta eterične lepote. Pokušajte da postavite subjekat sa jedne strane prozora, tako da bude okrenut prema svetlu, a zatim snimajte sa druge strane stakla. Eksperimentišite sa tačkom fokusa – možda ćete želeti da se fokusirate na površinu kako bi lice iza nje bilo zamućeno. Prskanje vode na staklo može da stvori predivnu melanholičnu atmosferu, naročito kada snimate po oblačnom danu.

5. Napravite više ekspozicija

Konture lica i ramena žene dopunjeni su kružnim potezima crvenom i plavom farbom.

Snimanje portreta sa svetlom pozadinom znači da možete da upotrebite dvostruku ekspoziciju da biste popunili konture. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/250 s, f/5 i ISO 100.

LCD ekran fotoaparata prikazuje glavu i ramena žene nasuprot svetlog neba, uz preklapanje plave i crvene farbe.

Režim višestruke ekspozicije na Canon EOS R6 omogućava nam da stopimo portrete sa čime god želimo. Snimili smo niz prskanja farbe kako bismo dobili živopisne rezultate.

Režim višestruke ekspozicije na Canon fotoaparatu omogućava vam da spojite dve ili više fotografija kako biste kreirali konceptualne slike i apstraktne efekte. Efekat je inspirisan starom tehnikom sa filmske kamere koja podrazumeva dvostruko eksponiranje istog kadra filma. Ali kada se koristi Canon fotoaparat kao što je EOS R6, možete da prenesite stvari na novi nivo. Nakon što izaberemo broj ekspozicija u meniju fotoaparata, pravimo prvi snimak, pa dok kadriramo drugu, vidimo prethodni kadar preko fida uživo, što nam pomaže da ih kadriramo tako da budu u harmoniji. Ovaj efekat takođe možete da postignete prilikom naknadne obrade pomoću softvera Canon Digital Photo Professional (DPP).

Kada snimate portrete sa dvostrukom ekspozicijom, pokušajte da kadrirate subjekat u profilu, u silueti nasuprot naglašene pozadine poput neba ili prozora. Kada zatim počnete da pravite drugi kadar, on će biti usklađen sa podebljanom konturom glave. Što se tiče drugog kadra (ili trećeg, četvrtog, petog), kreativne opcije su neograničene. Možete da odaberete gradski pejzaž ili scenu prirode, da izaberete objekat koji je drag subjektu, da snimite životinju, pa čak i da dodate drugu osobu.

Sledeći put kada budete snimali portret, razmislite o tome na drugačiji način i izrazite se pomoću bilo kog od ovih saveta.


Napisao Džejms Paterson

Slični proizvodi

Srodni članci

Bajkoviti portreti

Deset profesionalnih saveta za kreiranje nezaboravnih mističnih slika sa Rozi Hardi.

Jako i slabo svetlo za portrete

Kreirajte klasične konfiguracije osvetljenja za ćudljive portrete visokog kvaliteta.

Osećajna kvir portretura

Nebinarni fotograf Luis Pejnter govori o fotografisanju kvir zajednice.

Napravite kućni studio

Otkrijte kako da kreativno koristite blic i da snimate zadivljujuće portrete uz mali budžet.