Posmatranje nevidljivog: fotografisanje kvir zajednice

Nebinarni fotograf Luis Pejnter snima upečatljive portrete koji odaju priznanje različitim zajednicama i pokazuju emocije subjekta
Portret koji je snimio Luis Pejnter, na kojem je dreg kraljica sa dugačkom plavom kosom u cvetnoj haljini i braon krznenom kaputu, koja stoji ispred zgrade sa ornamentima.

Usamljenost i potreba za pripadanjem su emocije koje većina ljudi dožive u nekom trenutku u životu, a možda će biti teško nositi se sa njima. Danas su prikazivanje i vidljivost važniji nego ikada pre, a posmatranje sebe u nečijem radu može da donese radost i osećaj olakšanja da ste prepoznati onakvi kakvi jeste.

Fotografija može da igra značajnu ulogu u isticanju različitosti, a nebinarni, kvir i autistični fotograf Luis Pejnter, koji koristi zamenicu „oni/njih“, snima portrete koji pružaju osećaj humanosti i ranjivosti, uz održavanje kvaliteta poput onog na filmu. U jednom kadru fotografije uspevaju da objedine upečatljivi identitet sa dubokim emocijama.

„Postoji određena vrsta usamljenosti koju kvir osobe obično doživljavaju“, objašnjava Luis, stanovnik Birmingema u Ujedinjenom Kraljevstvu. „Kvir fotografija je za mene sve. Pošto se i sam identifikujem kao kvir, želim da to bude vidljivo u mojem radu. Suština ovog projekta je u tome da budem više ono što jesam u društvu kvir osoba i prijatelja – nešto sa čime druge kvir osobe takođe mogu da se identifikuju.“

Šta podstiče Luisa i gde ga je putovanje sa kvir fotografijom odvelo?

Kombinovanje umetničkih dela i fotografije

Osoba stoji i gleda kroz prozor, dok njena jarko ofarbana kosa upotpunjuje zelenu boju prozorskog okna.

„Sviđa mi se dvostruka ekspozicija sa prozora, a različite nijanse zelene koje upotpunjuju crvene delove učinile su da slika oživi za mene“, kaže Luis, koji skoro podsvesno koristi teoriju boja u svom radu. „Posle kadriranja, boje su mi prioritet.“ Snimljeno pomoću Canon EOS RP sa Canon adapterom za montiranje EF-EOS R i objektivom Canon EF 50mm f/1.2L USM pri 1/200 s, f/2,5 i ISO 320. © Louis Painter

Figura u dugoj haljini stoji na ivici kamenite litice, okrenuta prema poljima i vodi u daljini.

Luis je želeo da ovaj snimak, napravljen u oblasti Peak, izgleda kao kadar iz filma. „Obavio sam neke osnovne korekcije objektiva i doterao ekspoziciju i istaknute delove u softveru Adobe Photoshop Lightroom1.“ Snimljeno pomoću Canon EOS RP sa Canon adapterom za montiranje EF-EOS R i objektivom Canon EF 24mm f/2.8 IS USM pri 1/200 s, f/2,8 i ISO 320. © Louis Painter

Luis je bio slikar, ali je odlučio da studira fotografiju na univerzitetu nakon što ga je na to inspirisao prijatelj, i sada redovno objavljuje svoje jedinstvene kinematografske fotografije na TikTok-u i drugim društvenim mrežama, gde ima hiljade pregleda.

„Svidela mi se tehnička strana fotografije, kao što su brzina zatvarača i različite žižne daljine“, kaže Luis. „Polako sam naučio i više o istoriji. Postao sam opsednut njome, i po ceo dan bih gledao video zapise na YouTube-u.“

Znajući da stil fotografisanja kojim se bavi predstavlja veoma usku kategoriju, Luis je na polovini prvog semestra treće godine osmislio projekat kvir fotografije. „Mali broj fotografa koji su ušli u ovu kategoriju nisu ugradili emocije u nju, pa mi je zamisao bila da kombinujem emotivni deo sebe sa kinematografskom estetikom i počeo sam da objavljujem na TikTok-u, gde su mi druge kvir osobe pružile puno ljubavi“, kaže on.

Luis kaže da njegovi pratioci često koriste reči „kinematografski, kvir, narativ i fantazija“ kako bi opisali njegov rad, a inspiraciju je pronašao u fotografima čije fotografije takođe pružaju dramatičan doživljaj. Luis kao uzore navodi Saru Bahbah i Gregorija Krudsona, a kaže da njegove fotografije prenose priče tamo gde reči to ne mogu.

Pronalaženje i usmeravanje modela

Figura obučena kao vitez u metalnom oklopu stoji i gleda prema fotoaparatu, sa zamućenom pozadinom iza.

Luis je pronašao ovaj model putem poziva na TikTok-u. „Ta osoba je uživala u kospleju, a ja sam oduvek želeo da uradim snimanje sa vitezom“, objašnjava Luis. „Želeo sam da pokažem kvir osobe kojima su nametnute „cishet“ (cisrodne i heteroseksualne) uloge i kako to može da izazove osećaj izolovanosti.“ Snimljeno pomoću Canon EOS 6D Mark II sa objektivom Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM pri 1/200 s, f/2,8 i ISO 500. © Louis Painter

Figura obučena kao princeza naslonjena je na zid dok čežnjivo posmatra renesansni vašar.

Luis je ovu fotografiju snimio na renesansnom vašaru, a slično kao sa fotografijom viteza, želeo je da prikaže bajkoviti scenario. Luisove fotografije su otvorene za tumačenje – on želi da gledaoci budu u mogućnosti da se zamisle u tim scenarijima. Snimljeno pomoću Canon EOS 6D Mark II sa objektivom Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM pri 1/320 s, f/2,8 i ISO 1.600. © Louis Painter

Na početku projekta Luis je tražio od prijatelja da mu budu modeli, ali nakon što je poslao nekoliko poziva onlajn, dobio je mnogo odgovora od kvir osoba. „Namerno nisam angažovao profesionalne modele“, kaže Luis. „Sviđa mi se ideja da koristim prave osobe koje ispoljavaju autentične emocije.“

Kada je u pitanju usmeravanje modela, Luis više voli da vidi kako će se snimanje odvijati. „Prilično sam impulsivan kada je u pitanju fotografija. Napravim mali režiserski pano, ali ako vidim dobru lokaciju koja nije bila deo plana, reći ću: „Želim da idem tamo“. Mislim da je suština fotografije u praćenju raspoloženja i održavanju otvorenog uma.“

Luis daje svojim modelima upit, a zatim im ostavlja da ga slobodno tumače. „Zamolim ih da razmišljaju o detinjstvu ili o odlučujućem trenutku iz svog života“, objašnjava Luis. „Kada su u tom stanju, mogu da se usredsredim na kompoziciju i boje. Rekao bih da je oko 40% moje navođenje, a 60% je do osobe koju fotografišem. Želim da se moji modeli osećaju prijatno, jer samo tada možete da budete ono što jeste i da otkrijete unutrašnja osećanja.“

Prikupljanje opreme

Transrodni muzičar Džej Pejdž gleda u ogledalo, sa rukama iza glave, na fotografiji Luisa Pejntera.

Ova slika muzičara Džeja Pejdža bila je jedan od prvih portreta koje je Luis snimio za njihov projekat. „Džej se deklarisao kao transrodna osoba pre nekoliko meseci, a ideja je bila da se pokaže polna disforija“, objašnjava Luis. „Zamolio sam ga da gleda u ogledalo i razmišlja o tome kako se identifikuje, a to je iznelo neke sirove emocije.“ Snimljeno pomoću Canon EOS 6D Mark II sa objektivom Canon EF 50mm f/1.2L USM pri 1/200 s, f/2,8 i ISO 800. © Louis Painter

Luis često fotografiše u promenljivim uslovima, od slabo osvetljenih uličica i gazeba do otvorenih polja, pa mora da bude brz kako bi na najbolji način iskoristio snimanja. Luis je počeo da snima fotoaparatom Canon EOS 6D Mark II koji je pozajmio sa univerziteta i asortimanom Canon objektiva iz serije L, ali je prešao na Canon EOS RP punog formata bez ogledala, uparen sa Canon adapterom za montiranje EF-EOS R kako bi mogao da nastavi da koristi objektive sa EF sistemom za montažu.

Kompaktni EOS RP omogućava Luisu da snima u pokretu, a proširena AF oblast omogućava trenutno fokusiranje subjekta i održava portrete oštrim. „Bilo je trenutaka kada sam imao sreće sa snimkom, zato što je bio u fokusu iz prvog pokušaja“, kaže Luis.

Luis kaže da je ekran osetljiv na dodir takođe od ključne važnosti. „Ne volim da gledam kroz tražilo; više volim da gledam direktno u model kako bih uspostavio vezu sa njima“, objašnjava Luis. „Želim da gledaju u mene, a ne u fotoaparat, a EOS RP mi to omogućava. Jednostavno mogu da dodirnem ekran i ne moram da brinem da ću izgubiti emocije na snimku.“

Kada radi na vetrovitim snimanjima na otvorenom, Luis je naučio koliko je važna stabilizacija slike i često koristi objektiv Canon EF 24mm f/2.8 IS USM kako bi dobio snimke bez podrhtavanja. Snimanje pomoću širokougaonog objektiva takođe omogućava Luisu da obuhvati više pozadine na fotografijama i da pokaže koliko se subjekat ugodno oseća u okruženju. „Volim da mogu da zabeležim osećaj usamljenosti koji stvara okruženje“, dodaje Luis.

Luis takođe koristi objektiv Canon EF 50mm f/1.2L USM sa omiljenom žižnom daljinom, koji može da zabeleži oštre detalje čak i u uslovima slabog osvetljenja.

Ekvivalentni RF objektivi bili bi RF 24mm F1.8 MACRO IS STM i RF 50mm F1.2L USM.

Šta nosi budućnost

Osoba sa kratkom ofarbanom kosom i nosnim prstenom gleda prema fotoaparatu.

Ova fotografija sa Luisovog drugog snimanja napravljena je na kanalima u Gej vilidžu u Mančesteru. „Želeo sam da kadriram ovu fotografiju kao poslednji kadar iz filma, u kojem je lik dotučen i gleda u kameru kako bi ostvario direktnu vezu sa publikom“, objašnjava on. „Pozajmio sam objektiv od 50 mm sa univerziteta i veoma mi se svideo, zato što je zaista istakao boje, čak i pri slabom osvetljenju.“ Snimljeno pomoću Canon EOS 6D Mark II sa objektivom Canon EF 50mm f/1.2L USM pri 1/125 s, f/2 i ISO 6.400. © Louis Painter

Luis ima velike ambicije i nada se da će nastaviti da fotografiše kvir zajednicu, da širi njihove mreže i pronađe više jedinstvenih priča i iskustava. „Od diplomiranja želim da istražujem emocije poput kvir radosti“, kaže Luis. „Takođe želim da fotografišem različite seksualnosti i polove – želim da fotografišem kvir osobe različitih boja kože, AMAB (osobe kojima je dodeljen muški pol na rođenju) ljude i još mnogo toga. To je sledeći korak.“

Jednog dana se nada da će svoje fotografije videti u štampanim medijima, možda u obliku knjige. „To bi bio odličan način da se završi projekat“, kaže Luis. „Još uvek sam prilično daleko od toga, ali snimam više fotografija i radim na tome svakog dana.“

Demonstrirajući moć fotografije, Luisovi portreti ljudi prenose ljudima poruku da nisu sami i pokazuju kako jedna fotografija može da prenese čitav niz emocija koje može biti teško izraziti rečima.


Napisao Nikita Ačanta

  1. Adobe, Photoshop i Lightroom su registrovani zaštićeni trgovački znakovi ili zaštićeni trgovački znakovi kompanije Adobe u Sjedinjenim Američkim Državama i/ili u drugim zemljama.

Srodni proizvodi

Srodni članci

Kako da zabeležite savršene nijanse kože na portretima

Savladajte nezgodnu umetnost beleženja prirodnih nijansi kože uz profesionalnog modnog fotografa Džejd Kešiu Gordon.

Savršen objektiv za portrete

Šta treba uzeti u obzir prilikom izbora objektiva za snimanje portreta.

Saveti za portretnu fotografiju

Poboljšajte svoje portrete pomoću ovih vrhunskih saveta i tehnika.

Portreti za otiske

Fotograf i tiktoker Kim Mozli deli savete za snimanje i deljenje upečatljivih fotografija stranaca.