Usamljenost i potreba za pripadanjem su emocije koje većina ljudi dožive u nekom trenutku u životu, a možda će biti teško nositi se sa njima. Danas su prikazivanje i vidljivost važniji nego ikada pre, a posmatranje sebe u nečijem radu može da donese radost i osećaj olakšanja da ste prepoznati onakvi kakvi jeste.
Fotografija može da igra značajnu ulogu u isticanju različitosti, a nebinarni, kvir i autistični fotograf Luis Pejnter, koji koristi zamenicu „oni/njih“, snima portrete koji pružaju osećaj humanosti i ranjivosti, uz održavanje kvaliteta poput onog na filmu. U jednom kadru fotografije uspevaju da objedine upečatljivi identitet sa dubokim emocijama.
„Postoji određena vrsta usamljenosti koju kvir osobe obično doživljavaju“, objašnjava Luis, stanovnik Birmingema u Ujedinjenom Kraljevstvu. „Kvir fotografija je za mene sve. Pošto se i sam identifikujem kao kvir, želim da to bude vidljivo u mojem radu. Suština ovog projekta je u tome da budem više ono što jesam u društvu kvir osoba i prijatelja – nešto sa čime druge kvir osobe takođe mogu da se identifikuju.“
Šta podstiče Luisa i gde ga je putovanje sa kvir fotografijom odvelo?
PORTRETI
Posmatranje nevidljivog: fotografisanje kvir zajednice
Kombinovanje umetničkih dela i fotografije
Luis je bio slikar, ali je odlučio da studira fotografiju na univerzitetu nakon što ga je na to inspirisao prijatelj, i sada redovno objavljuje svoje jedinstvene kinematografske fotografije na TikTok-u i drugim društvenim mrežama, gde ima hiljade pregleda.
„Svidela mi se tehnička strana fotografije, kao što su brzina zatvarača i različite žižne daljine“, kaže Luis. „Polako sam naučio i više o istoriji. Postao sam opsednut njome, i po ceo dan bih gledao video zapise na YouTube-u.“
Znajući da stil fotografisanja kojim se bavi predstavlja veoma usku kategoriju, Luis je na polovini prvog semestra treće godine osmislio projekat kvir fotografije. „Mali broj fotografa koji su ušli u ovu kategoriju nisu ugradili emocije u nju, pa mi je zamisao bila da kombinujem emotivni deo sebe sa kinematografskom estetikom i počeo sam da objavljujem na TikTok-u, gde su mi druge kvir osobe pružile puno ljubavi“, kaže on.
Luis kaže da njegovi pratioci često koriste reči „kinematografski, kvir, narativ i fantazija“ kako bi opisali njegov rad, a inspiraciju je pronašao u fotografima čije fotografije takođe pružaju dramatičan doživljaj. Luis kao uzore navodi Saru Bahbah i Gregorija Krudsona, a kaže da njegove fotografije prenose priče tamo gde reči to ne mogu.
Pronalaženje i usmeravanje modela
Na početku projekta Luis je tražio od prijatelja da mu budu modeli, ali nakon što je poslao nekoliko poziva onlajn, dobio je mnogo odgovora od kvir osoba. „Namerno nisam angažovao profesionalne modele“, kaže Luis. „Sviđa mi se ideja da koristim prave osobe koje ispoljavaju autentične emocije.“
Kada je u pitanju usmeravanje modela, Luis više voli da vidi kako će se snimanje odvijati. „Prilično sam impulsivan kada je u pitanju fotografija. Napravim mali režiserski pano, ali ako vidim dobru lokaciju koja nije bila deo plana, reći ću: „Želim da idem tamo“. Mislim da je suština fotografije u praćenju raspoloženja i održavanju otvorenog uma.“
Luis daje svojim modelima upit, a zatim im ostavlja da ga slobodno tumače. „Zamolim ih da razmišljaju o detinjstvu ili o odlučujućem trenutku iz svog života“, objašnjava Luis. „Kada su u tom stanju, mogu da se usredsredim na kompoziciju i boje. Rekao bih da je oko 40% moje navođenje, a 60% je do osobe koju fotografišem. Želim da se moji modeli osećaju prijatno, jer samo tada možete da budete ono što jeste i da otkrijete unutrašnja osećanja.“
Prikupljanje opreme
Luis često fotografiše u promenljivim uslovima, od slabo osvetljenih uličica i gazeba do otvorenih polja, pa mora da bude brz kako bi na najbolji način iskoristio snimanja. Luis je počeo da snima fotoaparatom Canon EOS 6D Mark II koji je pozajmio sa univerziteta i asortimanom Canon objektiva iz serije L, ali je prešao na Canon EOS RP punog formata bez ogledala, uparen sa Canon adapterom za montiranje EF-EOS R kako bi mogao da nastavi da koristi objektive sa EF sistemom za montažu.
Kompaktni EOS RP omogućava Luisu da snima u pokretu, a proširena AF oblast omogućava trenutno fokusiranje subjekta i održava portrete oštrim. „Bilo je trenutaka kada sam imao sreće sa snimkom, zato što je bio u fokusu iz prvog pokušaja“, kaže Luis.
Luis kaže da je ekran osetljiv na dodir takođe od ključne važnosti. „Ne volim da gledam kroz tražilo; više volim da gledam direktno u model kako bih uspostavio vezu sa njima“, objašnjava Luis. „Želim da gledaju u mene, a ne u fotoaparat, a EOS RP mi to omogućava. Jednostavno mogu da dodirnem ekran i ne moram da brinem da ću izgubiti emocije na snimku.“
Kada radi na vetrovitim snimanjima na otvorenom, Luis je naučio koliko je važna stabilizacija slike i često koristi objektiv Canon EF 24mm f/2.8 IS USM kako bi dobio snimke bez podrhtavanja. Snimanje pomoću širokougaonog objektiva takođe omogućava Luisu da obuhvati više pozadine na fotografijama i da pokaže koliko se subjekat ugodno oseća u okruženju. „Volim da mogu da zabeležim osećaj usamljenosti koji stvara okruženje“, dodaje Luis.
Luis takođe koristi objektiv Canon EF 50mm f/1.2L USM sa omiljenom žižnom daljinom, koji može da zabeleži oštre detalje čak i u uslovima slabog osvetljenja.
Ekvivalentni RF objektivi bili bi RF 24mm F1.8 MACRO IS STM i RF 50mm F1.2L USM.
Šta nosi budućnost
Luis ima velike ambicije i nada se da će nastaviti da fotografiše kvir zajednicu, da širi njihove mreže i pronađe više jedinstvenih priča i iskustava. „Od diplomiranja želim da istražujem emocije poput kvir radosti“, kaže Luis. „Takođe želim da fotografišem različite seksualnosti i polove – želim da fotografišem kvir osobe različitih boja kože, AMAB (osobe kojima je dodeljen muški pol na rođenju) ljude i još mnogo toga. To je sledeći korak.“
Jednog dana se nada da će svoje fotografije videti u štampanim medijima, možda u obliku knjige. „To bi bio odličan način da se završi projekat“, kaže Luis. „Još uvek sam prilično daleko od toga, ali snimam više fotografija i radim na tome svakog dana.“
Demonstrirajući moć fotografije, Luisovi portreti ljudi prenose ljudima poruku da nisu sami i pokazuju kako jedna fotografija može da prenese čitav niz emocija koje može biti teško izraziti rečima.
Napisao Nikita Ačanta
- Adobe, Photoshop i Lightroom su registrovani zaštićeni trgovački znakovi ili zaštićeni trgovački znakovi kompanije Adobe u Sjedinjenim Američkim Državama i/ili u drugim zemljama.
Srodni proizvodi
-
Fotoaparati bez ogledala
EOS RP
Mali, lagani i intuitivni fotoaparat punog formata bez ogledala, dizajniran za putovanja i svakodnevno fotografisanje. -
DSLR fotoaparati
EOS 6D Mark II
Bez obzira na to da li želite da snimate ambicioznije projekte ili prelazite u profesionalne fotografe, EOS 6D Mark II vam pruža ono što vam je potrebno da napravite te uzbudljive nove korake. -
Širokougaoni objektiv sa fiksnom žižnom daljinom
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Kompaktan i lagan objektiv od 24 mm sa fiksnom žižnom daljinom idealan je za fotografisanje pejzaža, vlogovanje i enterijere – kao i za odlične makro slike. -
Objektivi za DSLR
EF 50mm f/1.2L USM
Profesionalni USM objektiv iz serije L sa otvorom blende f/1,2 za snimanje pri slabom osvetljenju i ekstremnu kontrolu nad dubinom polja. -
-
Dodatna oprema
Mount Adapter EF-EOS R
Standardni adapter za montiranje EF-EOS R omogućava lako korišćenje EF i EF-S objektiva na EOS R sistemu, uz održavanje kvaliteta i performansi. Saznajte više.