Prebacivanje portreta na ulicu

Fotograf Kim Mozli objašnjava važnost pripreme, profesionalizma i štampe kada je u pitanju snimanje portreta stranaca.
Smartfon na kojem je prikazana aplikacija SELPHY Photo Layout, beli štampač Canon SELPHY Square QX10, pakovanje papira za štampač i nekoliko odštampanih fotografija portreta stoje na drvenom stolu, snimljeno odozgo.

Fotografisanje ljudi koje sretnete na ulici može da bude obeshrabrujuće iskustvo, ali i ne mora, kaže popularni tiktoker i fotograf/videograf Kim Mozli, koji je na ovoj društvenoj mreži stekao više od 180 hiljada pratilaca.

Kim nije nov u svetu uličnih portreta. U stvari, prilaženje ljudima koje ne poznaje i raspitivanje da li može da snimi njihov portret izuzetno je doprinelo njegovom onlajn uspehu. Otkrio je da iako su neki ljudi možda stidljivi u vezi sa fotografisanjem, drugima laska što ih pita i rado će mu pozirati, naročito ako nakon toga ponudi da podeli fotografiju sa njima, kako bi dobili nešto zauzvrat.

Ovde Kim, koji koristi Canon EOS R6, govori o tome kako je razvio samopouzdanje da prilazi ljudima, o prednostima nepredvidivosti i o vrednosti iskrenih povratnih informacija. Takođe demonstrira kako je pomoću štampača Canon SELPHY Square QX10 moguće prevazići pokazivanje fotografija subjektima na LCD ekranu fotoaparata, umesto čega može da im ponudi otisak kako bi zadržali i sačuvali doživljaj.

Oprema i postavke

Canon EOS R6 stoji na poklopcu posude isprskane raznobojnom farbom.

Prilikom snimanja uličnih portreta, TikTok zvezda Kim Mozli koristi Canon EOS R6 sa zum objektivima i objektivima sa fiksnom žižnom daljinom, uključujući Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM i Canon RF 16mm F2.8 STM. „Propustiti snimak zato što nemate pravu opremu, previše je teško podneti“, kaže on.

Mnogi fotografi početnici žele da putuju sa malo opreme, a da bi to postigli Kim preporučuje neke od svojih omiljenih objektiva, kao što su Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM i Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.

Kim za snimanje koristi Canon EOS R6, koji je izabrao zbog 4K mogućnosti, velike brzine zatvarača i izvanrednog automatskog fokusiranja – ključno za snimanje portreta. Kada su u pitanju portreti, Kim voli da zamuti pozadinu kako bi pažnju usmerio na subjekat.

„Bez obzira na to koji objektiv koristim, uvek ću izabrati najmanju dubinu polja i podesiti ostale postavke na osnovu toga“, objašnjava on. „Otvor blende uvek ostaje na f/2,8 ili f/1,8, u zavisnosti od objektiva. Sledeći prioritet je ISO osetljivost, koju pokušavam da održim na 100, uz podešavanje brzine zatvarača u skladu sa tim. Po danu obično koristim brzinu zatvarača od 1/2.000 s uz ISO 100 i f/2,8, a kako dan postaje sve mračniji, brzina zatvarača se smanjuje.“

Da bi kompletirao opremu za ulične portrete, Kim je dodao prenosivi Canon SELPHY Square QX10 kako bi mogao snima, štampa i deli u pokretu.

Kako da birate subjekte

Muškarac sa urednom sedom bradom, u kožnom kaputu, sa zatamnjenim naočarima i šeširom od tvida sedi na klupi pored fotoaparata.

Kada je Kim ovom muškarcu dao odštampanu fotografiju, odgovorio je jednostavno: „Dobro. Lepo!“, što je zabavilo Kima. „Taj muškarac me je privukao bradom i šeširom“, kaže on. „Izgledao je misteriozno, kao da je imao neke priče da ispriča. Voleo bih da ovu fotografiju uradim u crno-beloj tehnici.“ Aplikacija Canon SELPHY Photo Layout pruža opciju konvertovanja fotografije u crno-belu tehniku pre štampanja. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 pri 51 mm, 1/250 s, f/2,8 i ISO 1.250. © Kym Moseley

Žena sa dugom plavom kosom u jarkocrvenom kaputu preko crne bolničke uniforme stoji pored ograde od crnog gvožđa i gleda u fotoaparat.

Kim se seća da je prvo primetio da ta žena nosi bolničko odelo, a zatim je posmatrao dok je pričala sa prijateljem. „Izgledalo je kao da je vrlo pričljiva i zaokupljena“, kaže on. „Bilo je zanimljivo videti njenu reakciju – mogli ste da vidite da se ne oseća najfotogeničnije u radnoj uniformi.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R6 pri 40 mm, 1/320 s, f/2,8 i ISO 1.250. © Kym Moseley

Posetite centar grada i odmah ćete primetiti da postoji mnoštvo opcija kada je u pitanju fotografisanje ljudi. Šta god da vas privlači određenoj osobi, jedinstveno je za vas; izbor subjekta je neverovatno subjektivan.

Kim počinje traganjem za ljudima koji izgledaju kao da bi mogli da stanu. „Obično ne prilazim ljudima koji su očigledno u žurbi ili nose slušalice“, kaže on. „Ne želim da ometam ljude.

„Kada sam počinjao, prilazio sam svima, pa sam shvatio kako ljudi izgledaju kada je verovatno da će se zaustaviti“, nastavlja on. „Druga stvar je da moraju da imaju neku jedinstvenu fizičku osobinu. Trebalo bi da mi izgledaju zanimljivo – mora da postoji nešto što se izdvaja. Uočio sam belca sa riđom afro frizurom dok se približavao tamnozelenom drvetu, i jednostavno sam morao da ga zaustavim. Znao sam da će se tamnozelena boja i njegova kosa istaći, i bio sam u pravu; taj video ima oko 300.000 pregleda.“

U suštini, morate da pronađete ono što vas zanima. Za Kima to „nije konvencionalna privlačnost; potrebno je da osetim to nešto“.

Kako prići strancima

Muškarac u upečatljivoj jakni sa šarom sa tamnom kosom u punđi stoji sa rukama u džepovima kaputa, dok mu je glava okrenuta u stranu.

Kim neprestano traži prilike za snimanje portreta. „Baš mi se svidela jakna i kosa ovog momka“, kaže on. „Izgledao je pristupačno i, konkretno, kao da je čekao nekoga, pa nije mogao da kaže da žuri negde.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R6 pri 70 mm, 1/400 s, f/2,8 i ISO 500. © Kym Moseley

Mlada žena sa dugom smeđom kosom koja nosi teški kaput i velike slušalice oko vrata oprezno se osmehuje fotoaparatu.

„Ono što me je zaustavilo je ponašanje ove devojke“, kaže Kim. „Izgledala je veoma pristupačno i pretpostavljam da je izgledala stidljivo i povučeno, a to me je privuklo. Želeo sam da je izvučem iz čaure.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R6 pri 67 mm, 1/320 s, f/2,8 i ISO 1.250. © Kym Moseley

Pre nego što počnete da prilazite ljudima, Kim predlaže da se mentalno pripremite govoreći sebi: „To nije ogromna stvar za bilo koga osim za tebe. Niko ne smatra da si toliko čudan koliko misliš da izgledaš!“

Posle identifikovanja potencijalnog subjekta, obično se predstavi tako što kaže: „Zdravo, radim na projektu, reč je o fotografisanju stranaca. Imate li dva minuta da snimimo portret na brzinu?“

„Znam da ta fraza predstavlja najbolji način da se neko odmah opusti i da se dovoljno zainteresuje da vam pomogne“, objašnjava on. „Ako zaustavite nekoga i zamuckujete, izgubiće strpljenje i otići. Ako ste stidljivi, radite na pretvaranju dok ne uspete. To je nešto što sam ja uradio na početku, i sada imam mnogo više samopouzdanja. Približavanje ljudima je prirodnije. Ako nisu sigurni, reći ću: „Mogu da vam pošaljem fotografije e-poštom na kraju“, dodaje on.

Način interakcije sa subjektima

Smartfon na kojem je prikazana aplikacija SELPHY Photo Layout i odštampana fotografija portreta stoje na drvenom stolu, snimljeno odozgo.

Aplikacija Canon SELPHY Photo Layout je kompatibilna sa prenosivim štampačima Canon SELPHY Square QX10 i SELPHY CP1300 i omogućava vam da štampate direktno sa smartfona. Takođe nudi više opcija rasporeda, pa možete da dodate više od jednog portreta na jedan list papira.

Neki ulični fotografi navode subjekte, dok drugi imaju spontaniji pristup. Kim više voli da uputstva svede na minimum. „Pokušavam da ne dajem previše uputstava, pošto ne želim da im oduzmem previše vremena“, kaže Kim. „Dajem neke povratne informacije, ali obično nisu previše konkretne. Mogu da kažem: „Hajde da probamo nešto drugo“ ako ne funkcioniše, ali ne tražim određene stvari, kao što je: „Ovde stavite ruku“. Samo tražim od nekoga da hoda od tačke A do tačke B i koristim režim rafalnog snimanja, ili skupim pesnicu i zamolim ih da je prate, kako bih naveo osobu da gleda u određenom pravcu bez dodirivanja. To sam naučio fotografišući venčanja.“

Utisak koji ostavite je izuzetno važan i može čak dovesti do budućih prilika. Kim pamti priliku kada je dobio posao nakon što je prišao strancu da ga fotografiše. „Jednom sam zaustavio muškarca koji je nosio sjajno odelo i ispostavilo se da ima svoju krojačku radnju i da mu je potreban videograf. Uzeo je moje podatke zato što mu se svideo način na koji smo komunicirali tokom kratkog vremena koje smo proveli zajedno.“

Štampanje i deljenje fotografija

SELPHY Square QX10 na drvenoj površini, sa otiskom fotografije koji napola viri iz njega.

Prenosivi Canon SELPHY Square QX10 isporučuje se sa praktičnim USB punjačem i štampa dugotrajne fotografije od 68 x 68 mm sa bogatim i živopisnim prikazom boja.

Ruka drži mali odštampani portret mladića u upečatljivoj jakni sa šarom i glavom okrenutom u stranu.

Možete da odštampate 20 listova po jednom punjenju, pa ako se subjektu ne sviđa prvi pokušaj, uvek možete ponovo da pokušate. „Ako vidim da im se ne sviđa, probaću da snimim drugu“, kaže Kim.

Posle snimanja fotografije nikada ne znate kako će neko reagovati. Kim je imao priličan broj pozitivnih i negativnih reakcija. „Uvek ljudima prvo pokažem fotografiju na ekranu fotoaparata i ponudim da je pošaljem“, kaže on. „Zatražim i povratne informacije. Za mene je suština u iskrenosti.“

Kada je počeo da nosi SELPHY Square QX10 sa sobom, Kim je dodao novu dimenziju priči, zato što je mogao subjektu da pruži nešto što može da ponese. „Štampač SELPHY Square QX10 zaista je brz, s obzirom da štampa fotografiju“, kaže on.

Kim je prebacio fotografiju sa fotoaparata EOS R6 na smartfon pomoću ugrađene Wi-Fi funkcije fotoaparata, a zatim je otpremio u aplikaciju SELPHY Photo Layout radi štampanja. „Ceo proces traje oko 60 sekundi“, kaže on. „Neverovatno je što mogu da odštampam fotografiju dobrog kvaliteta bez kablova ili kancelarije, kao i da ne tražim od ljudi da se naknadno sastanu sa mnom kako bih im dao fotografiju“, kaže on.

Nadamo se da su vam Kimovi saveti dali pouzdanje da izađete i počnete da pravite sopstvene ulične portrete – nikada ne znate šta biste mogli da postignete. Ne zaboravite da podelite svoje rezultate sa heš oznakom #FreeYourStory, kao i da označite @canonemea.

Napisala Natalija Pol

Slični proizvodi

Srodni članci

Saveti za ulične portrete

Najbolji saveti za izvanredne ulične portrete od profesionalnog fotografa Džulijana Lava.

Kako da snimate prijatelje kao modne modele

Modni fotograf iz Londona Džejd Kešia Gordon daje 6 jednostavnih saveta za kreiranje elegantnijih snimaka za društvene mreže.

Savršen objektiv za portrete

Šta treba uzeti u obzir prilikom izbora objektiva za snimanje portreta.

Osećajna kvir portretura

Nebinarni fotograf Luis Pejnter govori o fotografisanju kvir zajednice.