Kroćenje divljine: u potrazi za savršenim avanturističkim snimkom na otvorenom

Od epskih pejzaža do kampiranja u divljini, otkrijte kako avanturista i fotograf Ana Blekvel koristi Canon opremu za beleženje jedinstvenog duha divljine.
Osoba koja nosi planinarsku opremu i veliki ranac stoji na vrhu kamene formacije sa psom. U pozadini su vidljivi hektari divlje močvare.

Bez obzira na to da li je u pitanju planinarenje, vožnja kajakom po jezerima ili plivanje u divljini, sportske aktivnosti na otvorenom pružaju mnoštvo mogućnosti za fotografe sa neustrašivim srcem.

Jedan takav kreativac je Ana Blekvel, avanturista, fotograf, spisateljica i govornik iz Ujedinjenog Kraljevstva koji uživa u tome da pomera sopstvene granice – u stvari, napravila je karijeru od toga, pa snima fotografije i video zapise za vodeće brendove za sportove na otvorenom, uključujući Lowe Alpine i Peak UK. Njene zadivljujuće avanture uključuju samostalno pešačenje od 1.600 kilometara preko Francuske i Španije duž drevnih staza hodočašća, vožnju kajakom od 4.000 km preko 11 zemalja i pet glavnih gradova, kao i osvajanje planine Toubkal, najvišeg vrha u Severnoj Africi.

„Tokom jedne od ranih avantura počela sam da fotografišem i pišem blog – uglavnom kako bi moji prijatelji i porodica mogli da vide kako napreduje moje dugo pešačenje“, objašnjava Ana, na pitanje kako je hobi pretvorila u profesiju. „Tako sam radila nekoliko godina, deleći svoje avanture onlajn kroz slike i reči, a to je privuklo pažnju. Uskoro sam govorila o svojim avanturama na događajima, festivalima, kao i u preduzećima i školama. Zatim sam počela da ostvarujem kontakt sa brendovima kako bih sa njima sarađivala na predstojećim putovanjima, a malo po malo sam uspela da generišem dovoljno prihoda od fotografije, pisanja, snimanja avantura, govora i društvenih mreža, da bih to pretvorila u stalni posao.“

Anino poslednje pešačenje i kampovanje odvelo je nju, njenog partnera Sema i psa Bilba u stenoviti pejzaž severnog Dartmura u Engleskoj, sa fotoaparatom Canon EOS R6 i sa dva objektiva – Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM i Canon RF 50mm F1.8 STM, koji su im pravili društvo. Ona govori o tome zašto voli da pobegne od svega, deli najbolje savete za pešačenje u divljini i otkriva kako da omiljene avanture prenesete kući kroz spektakularne fotografije.

Savršena lokacija

Velika formacija stena „tor“ u udaljenoj močvari po sunčanom danu.

„Dartmur je divljina u kojoj mogu da se osetim kao mala, beznačajna osoba“, kaže avanturista i fotograf Ana Blekvel. Ovo uzvišenje u Devonu, na jugu Engleske, poznato je po izolovanoj močvari i pokazalo se kao idealna lokacija za Anino prvo snimanje sa modelom Canon EOS R6. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 105 mm, 1/320 s, f/7,1 i ISO 100. © Anna Blackwell

Zraci sunčeve svetlosti vide se kroz samostojeću kamenu formaciju na ovoj fotografiji koja je snimljena pri slabom osvetljenju.

„Na te avanture sam počela da idem zato što sam sebi želela da postavljam izazove“, kaže Ana. „Želela sam da testiram svoje granice da bih pronašao ivice zone udobnosti. Ali toliko sam se zabavljala da mi je to zaista pričinjavalo zadovoljstvo.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/200 s, f/22 i ISO 100. © Anna Blackwell

Ana, Sem i Bilbo započeli su istraživanje severnog Dartmura u selu pod nazivom Belston zbog fantastičnog pristupa formacijama stena „tor“. Ove velike, samostojeće kamene formacije su nešto što je oduvek privlačilo Anu.

„Za mene je to bio potpuno novi deo Dartmura, što je bilo zaista uzbudljivo. Prolazite kroz idilično selo, a odmah posle toga počinje močvara“, kaže ona. „Imala sam osećaj divljine i izolacije, a to je baš ono za čime žudim.

„Moja strast je pešačenje“, nastavlja ona. „Volim da imam težak ranac na leđima i da krivudam unaokolo. Nije reč o tome da negde stignete naročito brzo – suština je u tome da se u potpunosti prepustite mirnim mestima. Pešačili smo, zatim smo podigli šator i proveli smo noć u divljini.“

Anina avanturistička priroda potiče od ljubavi njene porodice prema šetanju i pešačenju, kao i od njenih švedskih korena. „Moja mama je Šveđanka i mislim da je u švedsku kulturu utkano to da se mnogo vremena provodi napolju i da se ceni prirodno okruženje. Puno sam pešačila i istraživala tokom odrastanja, i kad god smo bili u Švedskoj išli bismo na vožnje kanuom i na kampovanje sa obrocima na otvorenom. Mislim da je to od veoma ranog uzrasta bio integralni deo mog života.“

Samostalne avanture u poređenju s putovanjem sa saputnicima

Odraz planina prekrivenih snegom vidi se u mirnoj vodi velike reke na ovoj upečatljivoj fotografiji pejzaža.

Ana je ovu fotografiju snimila na samostalnom pešačenju po Arktiku u Švedskoj 2020. godine. „Najteža stvar u vezi sa mojom strašću je to što je linija između posla i zadovoljstva često zamućena, ali to je u većini slučajeva u redu, jer svakako uživam u procesu snimanja i kreiranja sadržaja uz avanture“, kaže ona. „Takođe veoma pažljivo pristupam održavanju nekih granica. Idem na manje lične avanture koje ne dokumentujem ni na koji način – čak i za Instagram – pa to i dalje radim „za sebe“, kao i za posao.“ Snimljeno pomoću Canon EOS 5D Mark IV sa objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 33 mm, 1/100 s, f/8 i ISO 1.250. © Anna Blackwell

Crni pas srednje veličine sa braon i belim šarama koji nosi crveni pojas sedi na kamenoj formaciji i gleda u fotoaparat.

Ana često vodi svog mladog psa Bilba na ekspedicije, a on uvek sa zadovoljstvom pozira za fotografije. Drugi njeni stalni saputnici su Canon fotoaparat i objektiv. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/4.000 s, f/1,8 i ISO 100. © Anna Blackwell

Ana je imala društvo na putovanju u Dartmur, ali često putuje sama, uključujući samostalno pešačenje po Arktiku u Švedskoj u jesen 2020. godine (pogledajte sliku levo iznad). „Na dubljem nivou zaista volim samostalne avanture, zato što je to jedinstveno iskustvo“, objašnjava ona. „Bilo je perioda od 10 dana tokom kojih čak ne bih videla ni drugi otisak stopala. Kada ste sami, morate da se suočite sa dobrim i lošim stvarima. Dakle, ako imate stvarno loš dan, nedostaje vam motivacija i umorni ste i gladni, isključivo ste sami odgovorni da to prebrodite. Ali na kraju ćete znati da ste samostalno uspeli da pređete od tačke A do tačke B.“

Međutim, pešačenje sa nekim može da pomogne i kada je u pitanju fotografisanje. „To znatno olakšava fotografisanje, zato što automatski imate subjekat“, kaže Ana. „Ovo se odnosi i na Bilba, zato što je on često subjekat na mojim fotografijama. Kada imate osobu ili psa na pejzažu, to vas jednostavno privlači na način na koji to klasična pejzažna fotografija ne čini.“

Na pitanje šta je došlo prvo, njena strast prema fotografiji ili avanturističkim putovanjima, Ana ne okleva. „Fotografija je bila prva“, kaže ona sa oduševljenjem. „Moj deda je bio fantastičan fotograf, pa sam odrasla listajući njegove foto-albume, i to je u meni u ranom dobu probudilo ljubav prema fotografiji. Prvi fotoaparat sam dobila kada sam imala 15 godina i kada sam učila fotografiju u školi. Međutim, nisam fotografisala prvih nekoliko avantura. Tek posle nekoliko godina sam spojila te dve stvari.“

Vizuelno pripovedanje

Osoba sedi ispred šatora u sumrak i ispija veliku šolju tople čokolade koja je osvetljena zrakom svetlosti iz baterijske lampe za glavu.

Mogućnosti pri slabom osvetljenju koje pruža EOS R6, omogućile su Aninom partneru Semu da snimi ovu fotografiju Ane sa vrućim napitkom tokom „plavog“ sata, perioda pogodnog za fotografisanje neposredno pre nego što sunce izađe ili tek nakon što zađe. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/160 s, f/1,8 i ISO 1.000. © Sam Rogers

Za Anu, dokumentovanje pešačenja znači da mora da bude fleksibilna, uz minimalnu količinu opreme i uz inventivnost u pokretu. Pored prostranih pejzaža, takođe predlaže fotografisanje ili snimanje malih trenutaka, kao što je stavljanje ranca, fiksiranje klinova za šator ili uživanje u šolji tople čokolade, za šta smatra da zaista može da doprinese vašem vizuelnom pripovedanju.

„Volim pripovedačku stranu u avanturama“, objašnjava ona. „Često sam na udaljenim mestima potpuno sama, ali zaista volim da delim to, a fotografija predstavlja fantastičnu platformu za prenošenje tih iskustava.

„Na ovom putovanju, tokom „plavog“ sata zaista smo se usredsredili na fotografisanje baterijske lampe za glavu i na sagledavanje pare koja izlazi iz šolje tople čokolade ili vode koju je kuvala, zato što je to bio kreativan način da zabeležimo to doba dana.“

Komplet koji je spreman za sve

Osoba koja nosi opremu za planinarenje i ima veliki ranac na leđima puzi po visokoj travi kako bi fotografisala pomoću Canon fotoaparata.

Uz težinu od samo 680 g (sa karticom i baterijom), Canon EOS R6 predstavlja savršenog saputnika, naročito za avanturistu koji je uvek u pokretu, kao što je Ana. Međutim, za one koji su novi u ovoj vrsti fotografije, Ana savetuje da prvo izaberete šta želite da zabeležite, pa da vam to bude vodič pri izboru opreme. „Kako vam se veštine i interesovanja budu razvijali i vi budete pronašli sopstveni stil ili utvrdili šta više želite da snimate, vaša oprema može da se razvija sa tim“, kaže ona. © Sam Rogers

Osoba i pas su vidljivi usred udaljene močvare pored plavog šatora koji skoro da se gubi u prostranoj pozadini.

Višenamenski objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pogodan je za snimanje različitih fotografija, od sićušnih detalja do epskih panorama, kao što je ova. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 30 mm, 1/320 s, f/5 i ISO 200. © Sam Rogers

Korišćenje funkcija kao što su brzi rafali i korišćenje sistema za stabilizaciju slike na modelu punog formata bez ogledala Canon EOS R6 značilo je da ne predstavlja problem to što je Ana zaboravila stativ u situaciji sa slabim osvetljenjem.

„Stabilizacija i rezolucija od 20,1 MP tokom „plavog“ sata bili su fantastični, zato što smo zaista zaboravili da ponesemo stativ. Ispostavilo se da nam nije ni bio potreban, zato što se fotoaparat izvanredno nosio sa tim slabim osvetljenjem“, kaže ona.

Kako bi što više smanjila količinu opreme, Ana obično nosi samo jedan objektiv koji pruža svestranost za portrete i sveobuhvatne pejzaže, u čemu je lagani Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM izvanredan.

„Obožavam ovaj objektiv zato što pruža fleksibilnost. Žižna daljina od 24 mm bila je odlična za krupne planove sa Bilbom, ali mi je takođe omogućila da dobijem malo veće komprimovanje na nekim pejzažima. Kada sam na avanturama, imam veliku želju da sve mogu da uradim pomoću jednog objektiva.“

Izazov nepredvidljivog vremena

Osoba koja nosi opremu za pešačenje i vuče sanke pune stvari prolazi kroz dubok sneg u šumskom okruženju.

„Ova fotografija je sa skijaškog putovanja po arktičkoj Finskoj u martu 2022. godine“, kaže Ana. „Ovde moj prijatelj i vodič kroz divljinu Kris razgleda rutu pred sobom. Sviđa mi se ova fotografija zato što dočarava čarobni osećaj kada ste okruženi drvećem prekrivenim snegom i prostranim zimskim pejzažom.“ Snimljeno pomoću Canon EOS 5D Mark IV sa objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 65 mm, 1/320 s, f/2,8 i ISO 125. © Anna Blackwell

Krdo irvasa traži nešto za jelo u zamrznutoj divljini.

Još jedna fotografija sa Aninog samostalnog pešačenja po Arktiku u Švedskoj 2020. godine. „Uspela sam brzo da reagujem da bih snimila ovu fotografiju, zato što mi je fotoaparat bio zakačen za traku za rame na rancu, uprkos činjenici da je bilo -8 ºC i da je padao prilično jak sneg“, kaže ona. „To je bio potpuno nadrealan i spokojan trenutak, samo ja i krdo irvasa koji prolaze. Oni su njuškali po snegu i pokušavali da nađu nešto za jelo – uopšte ih nije bilo briga što sam tu!“ Snimljeno pomoću Canon EOS 5D Mark IV sa objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 70 mm, 1/320 s, f/7,1 i ISO 640. © Anna Blackwell

Pravljenje kompleta opreme koja može da održi korak sa Anom i nepredvidivim uslovima na njenim avanturama može da predstavlja izazov.

Na primer, na nedavnom skijaškom putovanju kroz arktičku Finsku, temperature su išle do čak -22 ºC. „Kada su temperature tako niske, sve postaje teže, od stavljanja skija do pravljenja pauza za užinu“, objašnjava ona. „Snimanje fotografija se pretvara u vojnu operaciju u smislu efikasnosti, tako da ruke budu što kraće na hladnoći i da možete da nastavite da se krećete.“

Međutim, Ana insistira da vredi dokumentovati te uspomene.

„Najbolja stvar u vezi sa fotografisanjem sportova na otvorenom je da uspomene ostaju zauvek. I dalje pregledam fotografije sa svojih ranih avantura i mogu da se setim tačno gde sam bila, šta sam osećala i sa kim sam bila. To je zaista moćno.

„Loša strana u vezi sa avanturama poput mojih je to da ponekad postoji pritisak da snimim određene fotografije. Imala sam putovanja na kojima sam mislila da ću imati prelepo vreme i da ću moći da kreiram zaista inspirativan sadržaj u neverovatnim planinskim okruženjima, a umesto toga je 10 dana lila kiša. Snimanje u takvim uslovima može da predstavlja izazov, pošto ne možete da odete kući da biste se presvukli i osušili opremu. U šatoru ste i nema načina da ostanete suvi. To je jedan od razloga zašto volim Canon – fotoaparat je veoma otporan.“

Napravite prvi korak

Osoba koja nosi planinarsku opremu, veliki ranac i štapove za pešačenje prelazi preko epskog planinskog pejzaža.

Ovaj autoportret, snimljen tokom samostalnog pešačenja od 1.000 km preko Arktika u severnoj Skandinaviji, jedna je od omiljenih Aninih fotografija. „Tada sam nosila oko 30 kg, pošto sam u rancu imala sve što mi je bilo potrebno za 10 dana, uključujući hranu. Nošenje tereta te težine znači da je često stvar mentalne borbe da se zaustavim i da podesim fotoaparat, naročito u ovakvom okruženju. Međutim, bila sam veoma zadovoljna kako je ispala – mislim da je trenutak zabeležen baš onako kako sam se nadala.“ Snimljeno pomoću Canon EOS 5D Mark III (sada ga je nasledio Canon EOS 5D Mark IV) sa objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 24 mm, 1/640 s, f/7,1 i ISO 320. © Anna Blackwell

Za one koji žele da odu na sopstvene nezaboravne avanture, ali nisu sigurni gde da počnu, Ana ima ovaj savet: „Ako vas nedostatak samopouzdanja sprečava da idete na avanture, ne stidite se da počnete sa manjim i da vremenom stičete hrabrost. Na primer, noćno kampovanje u prirodi sa prijateljima, možda s nekim ko ima iskustva, ili počnite sa dnevnim šetnjama na novim mestima, da biste se navikli da budete samostalni. Kursevi su takođe odličan način za unapređivanje veština i za upoznavanje sa novim prijateljima avanturistima. Na kraju, ne plašite se da pravite greške. Čak i mi profesionalci povremeno zabrljamo – ne računa se kao neuspeh ako nešto naučite iz toga.“

Na kraju će skok u nepoznato biti vredan.

„Avanture su i dalje jedan od najboljih načina da se resetujem i obnovim energiju. Posebno samostalne avanture, čak i ako je u pitanju samo jedan dan istraživanja nečeg novog“, zaključuje Ana. „To su putovanja koja pokreću moju kreativnost i motivaciju, pa bi mi bila potrebna čak i da mi to nije posao.“

Napisala Lorna Dokeril

Slični proizvodi

Srodni članci

Upečatljiva pejzažna fotografija

Kako da snimite savršen „panoramski selfi“ objašnjava pejzažni fotograf i influenser Ása Steinars.

Dokumentovanje projekta revitalizovanja divljine

Fotograf i stručnjak za revitalizovanje divljine deli način na koji je doprinela oživljavanju lokalnog pejzaža.

Saveti za snimanje u ekstremnim vremenskim uslovima

Od zaštite opreme do čuvanja sebe, evo naših najboljih saveta i trikova za savladavanje fotografije u ekstremnim vremenskim uslovima.

Najbolji fotoaparati i objektivi za putovanja

Bilo da istražujete gradske ulice ili divlji ruralni teren, pa čak i da idete na drugu stranu sveta, isplati se da smanjite težinu opreme. Evo najidealnije Canon opreme za snimanje iskustva, bez ugrožavanja budžeta.