Dva objektiva, dva prikaza pejzažne fotografije

Profesionalni fotograf Veriti Miligan eksperimentiše sa alternativnim fotografisanjem pejzaža pomoću samo dva širokougaona objektiva: jedan zum objektiv i jedan objektiv sa fiksnom žižnom daljinom.
Ženski fotograf stoji na kamenju u plitkoj vodi i fotografiše jezero okruženo planinama.

Nagrađivani fotograf Veriti Miligan veoma je posvećena fotografisanju pejzaža. Često ustaje pre izlaska sunca da bi otišla u prirodu. „Mnogo volim jutra, a posebno kada su maglovita“, kaže ona. „Tako su upečatljiva. Volim da izađem pre svitanja i da počnem da snimam tokom „plavog sata“ kada je sunce još uvek ispod horizonta.“

Veriti u torbi sa opremom ima zavidan asortiman Canon fotoaparata i objektiva iz serije L, ali je radi demonstracije toga šta je moguće pomoću samo dva kompaktna i lagana objektiva, prihvatila izazov fotografisanja pejzaža iz različitih perspektiva pomoću samo jednog zum objektiva i jednog objektiva sa fiksnom žižnom daljinom – Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM i RF 24mm F1.8 MACRO IS STM – u prelepom okrugu jezera u Kambriji u Velikoj Britaniji.

„Kvalitet i performanse ovih pristupačnijih objektiva značajno su bolji u odnosu na period kada sam počela da se bavim fotografijom“, kaže Veriti. „Staklo je veoma dobro i oba objektiva su zaista odzivna. Ono što mi se najviše svidelo je to koliko su mali i praktični. Mogla bih da spakujem samo fotoaparat i ova dva objektiva i da odem da fotografišem pejzaže.“

Dva objektiva, dve perspektive

Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM postavljenim na panju pored objektiva RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Veriti u izazov ušla sa fotoaparatom Canon EOS R5 i samo dva RF objektiva: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM i RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Ženski fotograf koji drži Canon fotoaparat i kleči da bi fotografisala. Iza nje se nalazi jezero okruženo planinama.

„Oprema je bila tako kompaktna i lagana da sam mogla da idem dalje, da pređem na zahtevniji teren i da fotografišem duže bez ometanja“, kaže Veriti.

„Veliki izazov prilikom fotografisanja pejzaža jeste da drugačije vidiš stvari, tako da možeš da napraviš fotografije koje se razlikuju od fotografija drugih“, objašnjava Veriti. „Zbog toga je korišćenje objektiva sa različitim uglovima toliko korisno.“

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM je idealan za fotografe entuzijaste koji žele da dodaju svestrani ultraširokougaoni zum na EOS R sistem. Savršen za snimanje zapanjujućih prikaza, ima optički stabilizator slike sa 5,5 koraka koji omogućava snimanje slika bez podrhtavanja, čak i prilikom snimanja pejzaža iz ruke ili pri slabom osvetljenju. Do 7 koraka stabilizacije slike nalazi se pri ruci uz kompatibilno telo EOS R sistema, kao što je EOS R5. Ovaj objektiv takođe ima odlično snimanje izbliza uz režim ručnog fokusa koji pruža izvanredne nivoe detalja i impresivnu oštrinu, do 12,8 cm (uvećanje 0,52x).

Uz težinu od samo 270 g, ovaj mali i lagani objektiv Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM kombinuje širokougaoni objektiv sa velikim otvorom blende za kreativno snimanje, čak i pri slabom osvetljenju. Optički stabilizator slike sa 5 koraka omogućava veće brzine zatvarača za snimanje iz ruke, što se povećava na 6,5 koraka uz kompatibilno telo EOS R sistema. Takođe je odličan za krupne planove uz minimalnu razdaljinu za fokusiranje od 14 cm (uvećanje 0,5x ili sa pola prirodne veličine), tako da možete da prikažete subjekat u okruženju.

Prostrani pejzaži uz Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

Oblaci reflektovani na površini mirnog jezera okruženog planinama.

„Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM savršen je za tradicionalne, klasične pejzaže“, objašnjava Veriti, kao što je ovaj snimak jezera Batermir. „Napravljen je za zaista široke snimke sa odličnom perspektivom koja kombinuje prednji plan, srednji plan i pozadinu.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pri 17mm, 2,5 s, f/11 i ISO 100. © Verity Milligan

Krupan plan ljutića na obali jezera. Cvetovi su oštro fokusirani dok su jezero i planine u pozadini zamućeni.

Ljutić na obali jezera Batermir. „Kada počinjete, lako možete da pomislite da je za pejzažnu fotografiju važan širok kadar, ali je važnije da dobijete balans između prednjeg plana i pozadine“, objašnjava Veriti. Snimljeno pomoću Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pri 20 mm, 1/80 s, f/5 i ISO 500. © Verity Milligan

Veriti je koristila Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM za snimanje zadivljujućih snimaka idiličnog jezera Batermir i prostranih padina planine Northern Fells. „Ovaj objektiv je najefikasniji za zaista prostrane pejzaže“, objašnjava ona. „Šire vidno polje je jednostavno nepobedivo za snimanje širokih pejzaža i prostranog, zanimljivog neba.“

Odnos između udaljenih pejzaža i prednjeg plana je ključan prilikom kadriranja pejzaža. „Želim da vodim gledaoca kroz kadar ali da slika ne bude pretrpana“, kaže ona. „Važno je pronaći ravnotežu između prednjeg plana i pozadine. To slikama daje dubinu.“

Veriti je zaista impresionirana svestranošću koju pruža RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM za snimanje pejzaža, kao i opsegom kreativnosti. „Ima ogroman opseg žižnih daljina za snimanje pejzaža. Opseg zuma pokriva sve što mi je potrebno i odličan je na zahtevnom terenu kada ne mogu fizički da dođem do mesta sa kog želim da snimam pomoću objektiva sa fiksnom žižnom daljinom.

„Takođe može da kombinuje izuzetno širok ugao gledanja sa fokusiranjem sa male razdaljine. Mogla sam da priđem skroz blizu i da snimim ljutiće u sredini kadra, sa zamućenim okolnim pejzažima u pozadini koji daju kontekst.“

Zabeležite svaki detalj uz Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

Ruke drže fotoaparat Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM ispred cveta pamučne trave.

„Zaista mi se sviđa žižna daljina objektiva Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM i vidno polje koje daje pejzažnoj fotografiji“, izjavila je Veriti. „Još bolje, neverovatno je svestran za objektiv sa fiksnom žižnom daljinom.“

Krupan plan cveta pamučne trave. Cvetovi u sredini su u fokusu, dok su oni u prednjem planu i pozadini zamućeni.

„Mogućnost makro snimaka omogućava da priđem skroz blizu da bih napravila snimak detalja, a svetli otvor blende f/1.8 daje umerenu dubinu polja, pa mogu da zamutim pozadinu uz prelep „bokeh“ efekat, kaže Veriti. Snimljeno pomoću Canon EOS RP sa objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pri 1/2000 s, f/2,5 i ISO 100. © Verity Milligan

Za vreme fotografisanja pamučne trave, vilin konjic je iznenada uleteo u kadar, a makro mogućnosti objektiva Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM omogućile su Veriti da skroz približi i snimi detaljan kadar, sa približno f/3 da bi izoštrila vilinog konjica pomoću zamućenja pozadine, uz zadržavanje prelepih boja pejzaža.

„Sjajno je imati tu mogućnost u torbi sa opremom“, kaže Veriti. „Pomaže vam da zapamtite da fotografisanje pejzaža nije samo snimanje širokih panorama.“

Veriti se mnogo dopada fiksna žižna daljina objektiva i rekla je da je to zaista korisno za izbegavanje ometanja i koncentrisanje na kompoziciju. „Fiksna žižna daljina vas obučava da budete bolji fotograf“, dodaje ona. „Za mene je ovo više od kreativnog objektiva. A kada se sve sklopi, daje neverovatne slike pejzaža.“

Krupan plan vilinog konjica koji odmara na vlati trave.

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM sa uvećanjem od 0,5x omogućava snimanje krupnih planova, kao što je ovaj vilin konjic, sa prelepo zamućenom pozadinom. Snimljeno pomoću Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pri 1/250 s, f/3,5 i ISO 100. © Verity Milligan

Korišćenje kreativnih mogućnosti na najbolji način

Jezero okruženo planinama čije vrhove obasjava zlatan sjaj sunca.

„Zlatni sat, odmah nakon svitanja i neposredno pre zalaska sunca, predstavlja magično vreme za fotografisanje pejzaža“, kaže Veriti. „Kvalitet svetla je spektakularan, a scene su obasjane zlatnim sjajem.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pri 21mm, 1/30 s, f/13 i ISO 250. © Verity Milligan

Jezero sa stablom u prednjem planu i planinama u pozadini koje se reflektuju na površini vode.

Da bi ostvarila pun potencijal EOS R sistema i da bi osigurala kvalitet konačnih snimaka, Veriti je slike obrađivala u programu Digital Photo Professional (DPP), softveru kompanije Canon za obradu RAW datoteka i uređivanje fotografija. Snimljeno pomoću Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pri 1/2 s, f/11 i ISO 100. © Verity Milligan

U idealnom svetu biste nosili objektive koji odgovaraju različitim scenarijima kada planirate da idete da snimate pejzaže, ali je Veriti otkrila da između njih Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM i RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pokrivaju skoro sve njene potrebe u pogledu snimanja. „Oba objektiva imaju ogromne mogućnosti za svakoga ko je upoznat sa osnovama fotoaparata i želi nešto više nego što može da pruži objektiv koji se dobija uz fotoaparat“, kaže ona. Ovo obuhvata korisnike APS-C fotoaparata iz serije EOS R sistema kompanije Canon koji će takođe iskoristiti širi ugao zum objektiva i širi otvor blende objektiva sa fiksnom žižnom daljinom.

„Zahvaljujući velikom uglu gledanja, Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM fotografima pruža mogućnost da pejzaže vide na različite načine, kao i da zaista razviju svoju kreativnost“, dodaje Veriti. Mogućnosti makro snimanja objektiva Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM u kombinaciji sa svetlim otvorom blende f/1.8 omogućavaju uzbudljive nove kreativne mogućnosti.“

Veriti je naročito bila impresionirana AF mogućnostima oba objektiva, kao i načinom na koji stabilizacija slike u objektivima radi u kombinaciji sa stabilizacijom u telu modelu EOS R5. „Stabilizacija slike funkcioniše neverovatno dobro“, kaže ona. „Mislim da za dva dana fotografisanja nisam dobila nijednu zamućenu sliku, čak i kada sam koristila prilično uske otvore blende i male brzine zatvarača pri slabom osvetljenju. Povremeno sam fotografisala iz ruke u skoro potpunom mraku i dobijala sam postojano oštre slike. Zaista mi se sviđa sloboda kretanja prilikom fotografisanja i mogućnost suptilnih promena kako bi se videlo kako to menja perspektivu snimka. Korišćenje stativa može zaista da predstavlja ograničenje u tom pogledu, pored toga što je još jedan predmet koji morate da nosite.“

Veritine slike za izazov pokazuju kreativne opcije koje pružaju ova dva kompaktna i lagana objektiva. „Oduševili su me kvalitet i svestranost ovih objektiva i koliko blizu mogu da fokusiraju“, kaže ona. „Otvaraju nove prilike za potpuno različite i neuobičajene perspektive pejzažne fotografije. Bukvalno možete da priđete bliže i vidite mnogo više.“



Napisao Metju Ričards

Slični proizvodi

Srodni članci

Najbolji saveti za pejzaže

Otkrijte tehnike za snimanje koje će vam pomoći da prenesete pejzažne fotografije na viši nivo.

Dokumentovanje projekta revitalizovanja divljine

Fotograf i stručnjak za revitalizovanje divljine deli način na koji je doprinela oživljavanju lokalnog pejzaža.

Kako da snimate pejzaže iz ruke

Naučite kako da snimate upečatljive pejzaže bez stativa.

Kako da uređujete pejzažne fotografije za štampu

Tehnike za uređivanje koje će vaše živopisne fotografije pretvoriti u umetnička dela.