Helen Bartlet je počela da fotografiše decu kada je bila tinejdžer, u vrtiću svoje majke u južnom Londonu. Profesionalnu karijeru je započela 2003. i sada je jedan od najostvarenijih i najpoštovanijih fotografa porodičnih portreta u Ujedinjenom Kraljevstvu. Njene crno-bele slike koriste dostupno svetlo i odražavaju emotivni spektar porodičnog života. Razgovarali smo sa njom da bismo saznali o izazovima pretvaranja strasti prema fotografiji u karijeru.
PORODIČNO FOTOGRAFISANJE
Sa druge strane objektiva: Helen Bartlet – pretvaranje strasti prema fotografiji u karijeru
Kada si razvila interesovanje za fotografisanje?
Moj otac je bio strastveni fotograf dok sam odrastala, pa smo imali mračnu sobu kod kuće. Moja braća i ja smo imali manuelne fotoaparate, snimali smo mnoštvo crno-belih fotografija na filmu, koje smo zatim razvijali i štampali. Istovremeno, moja majka je vodila vrtić kod kuće tokom nedelje. Kada sam postala tinejdžer, počela sam da fotografišem decu iz vrtića i da prodajem fotografije njihovim roditeljima kako bih zaradili džeparac. Nastavila sam sa tim dok sam bila na fakultetu pošto sam oduvek želela da budem fotograf. Međutim, mislila sam da je to samo san i da ću na kraju raditi nešto drugo.
Kako ti se to pretvorilo u karijeru?
Kada sam se oprobala na nekoliko poslova, a i dalje sam želela da budem fotograf, stariji brat mi je pozajmio nešto novca da bih pokrenula kompaniju za fotografisanje dece, a sve to se nekako dogodilo u pravom trenutku. Digitalna fotografija je postajala pristupačnija, pa sam nabavila Canon EOS 10D, kupila računar i živela sa roditeljima dok sam se probijala.
Koje izazove je bilo potrebno da prevaziđeš?
Glavni izazovi pri započinjanju posla tada bili su isti kao i sada. Najveću prepreku predstavlja pronalaženje klijenata. Možete da snimate najbolje fotografije na svetu, ali ako ljudi ne znaju za vas, teško je pronaći nove klijente. A za započinjanje rada sa decom potrebno je vreme i iskustvo. Sećam se da sam na kišni dan fotografisala četiri mala dečaka u stanu u suterenu i razmišljala da bi bavljenje time predstavljalo zanimljiv i zabavan izazov. Što duže radite sa decom, više učite načine da ih uhvatite u najboljem raspoloženju i kako da budete sigurni da će se svi sjajno zabaviti.
Koje savete imaš za buduće profesionalne fotografe?
Stvar koju treba imati na umu je to da fotografija retko predstavlja put do bogatstva. U pitanju je naporan posao, pa pre nego što se neko odrekne posla, važno je zapamtiti da se ništa ne odvija preko noći. Savetovala bih da učite što više možete. Internet predstavlja odličan resurs za praktičnu pomoć i učenje tehnika. Najvažnija stvar je vežbanje. Zato što ništa ne može da zameni fotografisanje. Dobra ideja je da fotografišete prijatelje i porodicu pre nego što počnete da naplaćujete fotografisanje. Što više snimate, učite više trikova i definišete sopstveni stil.
Koju opremu trenutno koristiš?
Trenutno radim sa dva sistema fotoaparata dok pravim prelaz na sistem bez ogledala. I dalje imam voljeni Canon EOS-1D X Mark II, koji koristim sa objektivima Canon EF 85mm f/1.4L IS USM, Canon EF 35mm f/1.4L II USM i Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM. Deca se brzo pomeraju, pa su izvanredni automatski fokus i robusni kvalitet izrade serije EOS-1 D X fantastični kada ne znati šta će vam sesija snimanja doneti – pesak, tečnost za balone od sapunice, plišane igračke, sve je moguće sa malom decom punom entuzijazma.
Tokom 2020. Sam u opremu dodala Canon EOS R5 koji je fantastičan. Zaista uživam u praćenju lica i očiju, ekranu osetljivom na dodir sa promenljivim uglom i 5.940 tačaka automatskog fokusa, što mi omogućava da kreiram nove i zanimljive kompozicije za svoje klijente. Koristim ga sa prefinjenim objektivom Canon RF 50mm F1.2L USM, o kojem volim da razmišljam kao o objektivu kojih bi ponela na pusto ostrvo. Takođe koristim izvanredno svestrani Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM i naročito ga volim zbog makro mogućnosti koje ga čine savršenim objektivom za fotografisanje novorođenčadi. Tokom 2021. ću u opremu dodati objektiv Canon RF 85mm F1.2L USM. Kvalitet novih RF objektiva je zadivljujući.
Uvek preporučujem ulaganje u brzi objektiv sa fiksnom žižnom daljinom pošto vam omogućava da snimate u zatvorenom sa prirodnim svetlom, što je odličan način za upoznavanje sa blendom i brzinama zatvarača. Veoma kvalitetni i pristupačni Canon EF 50mm f/1.8 STM je sjajan objektiv sa fiksnom žižnom daljinom za eksperimentisanje. Ekvivalent za one koji koriste sistem punog formata bez ogledala kompanije Canon bio bi objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM.